بررسی همکاری صنعت و دانشگاه در آلمان و آمریکا

چندی پیش بود که رهبران کارشناسان آلمانی و آمریکایی در مرکز تحقیقات و نوآوری آلمان، نمونه هایی از روابط دانشگاه و صنعت و تاثیر آن ها در توسعه منطقه ای را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و نوآوری آلمان، آلبانی (کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا) و پیتسبورگ(شهری در ایالت پنسیلوانیا) نمونه هایی از مناطقی هستند که اقتصاد در آن ها به عنوان یک نتیجه موفق از همکاری دانشگاه و صنعت شناخته می شود. به گفته دکتر مارک مالاندرو، معاون دانشیار مدیریت فناوری و تجاری سازی در دانشگاه پیتسبورگ، تلاش های تجاری سازی دانشگاه و انتقال اختراعات صنعتی منجر به بازسازی در حوزه های مختلف می شود. لازم به ذکر است شرکت های راه اندازی این دانشگاه بیش از 400 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند.

تفاوت توجه به صنعت و دانشگاه در آمریکا و آلمان

کتر رابرت جر، مدیر ارشد دانشگاه کالج علوم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی، موسسه پلی تکنیک SUNY آلبانی را به عنوان یک محیط رقابتی مالی و فنی به منظور تقویت شرکت های فناوری نانو در ایالت نیویورک معرفی کرد. براساس یک همکاری مشترک، زیرساخت کار و زندگی در محوطه دانشگاه برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و شرکت های همکاری ایجاد شد، همچنین امکانات و سرمایه گذاری های مشترک و فرصت های مالی مناسبی برای دانشگاه آلبانی و شرکت های فناوری نانو در نیویورک نیز فراهم شد.

دکتر برند ریسرت، رئیس دانشکده اقتصاد و حقوق برلین، نشان داد که ظرفیت نوآوری در آلمان با درک سیستم سازماندهی شده کشورها، سازمان های تحقیقاتی و برنامه های کاربردی دانشگاه ها مرتبط است. در حالی که دانشگاه های آمریکایی برای تامین منابع اضافی برای انجام تحقیقات اساسی، با شرکت های بزرگتر همکاری می کنند، این در حالی است که نهادهای آموزشی آلمان با مقیاسی مبتنی بر مشتری، با بنگاه های کوچک و متوسط همکاری می کنند.

دکتر هانس یورگن پفیستر، استاد مهندسی برق و علوم کامپیوتری، دانشگاه علوم کاربردی اسنابروک آلمان، تفاوت های بازار کار را برجسته کرده، این تفاوت ها اغلب متشکل از شرکت های کوچک و متوسط آلمان​​ است. آلمان در راستای توسعه صنعت، پتانسیل و شخصیت فارغ التحصیلان دانشگاه را در بلند مدت در نظر می گیرد و سپس اقدام به استخدام آن ها می کند، این در حالی است که شرکت های آمریکایی معمولا ترجیح می دهند کاندیداهای برتر در زمینه اهداف شغلی خاص را استخدام کنند.

بدون نیروی کار مشروع، قادر به تحرک تحقیق و توسعه نیستیم

باید توجه داشت تولید کنندگان محصولات جدید چه در آلمان و چه در آمریکا، به دانشگاه ها وابسته هستند تا نیروی کار، متخصص و کارآمدی را پرورش دهند. مزایای همکاری دانشگاه و صنعت بسیار است، در این راستا شرکت ها منابع و سرمایه گذاری های خود را با دانشگاه به اشتراک می گذارند، همچنین دانشگاه ها به گونه ای مراکز استخدام در مراحل اولیه محسوب می شوند؛ زیرا با استفاده از تجهیزات پیشرفته می توانند دانشجویان را تربیت کند، طبیعتا این دانشجویان در محیط کاری کارفرمایان آینده به کار گرفته خواهند شد. دکتر کاوشیک کومار از دانشگاه الکترونیک توکیو که اولین مرکز تحقیق و توسعه خود را در خارج از ژاپن در محوطه دانشگاه CNSE آلبانی تأسیس کرده است، در این زمینه می گوید:«بدون نیروی کار مشروع، قادر به تحرک تحقیق و توسعه نیستیم.»

همکاری موفقیت آمیز دانشگاه و صنعت موجب افزایش نیروی کار متشکل از دانش آموزان یا دانشجویان می شود. تأثیرات اقتصادی در این زمینه را می توان با توجه به شرکت های جذب شده به دانشگاه، سرمایه گذاری های منطقه ای و ایجاد شغل اندازه گیری کرد. این اندازه گیری توسط مرکز تحقیقات و نوآوری آلمانی و دانشگاه های علوم کاربردی آلمان (UAS7) حمایت شد. گفتنی است UAS7 یک اتحاد استراتژیک شامل هفت دانشگاه برتر علوم کاربردی آلمان است ، این دانشگاه ها متعهد به برتری در زمینه تدریس و تحقیق هستند. این اتحاد شامل دانشکده اقتصاد و حقوق برلین، دانشگاه علوم کاربردی برمن (UAS)، هامبورگ، کلن، مونیخ، مونستر و اسنابروک است. UAS7 در ایالات متحده و کانادا توسط دفتر ارتباطات آن ها در شهر نیویورک اداره می شود.

ترجمه: نیوشا یعقوبی

201

کد خبر: 961939

وب گردی

وب گردی