مستمری  و مابه التفاوت افزایش سه ماه مستمری مددجویان امشب پرداخت می شود

رئیس کمیته امداد گفت: مستمری مددجویان امشب واریز می شود و همچنین علاوه بر اصل مستمری، مابه التفاوت افزایش سه ماه مستمری آنها نیز همزمان با یارانه واریز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز پرویز فتاح، در نشست خبری درباره مستمری مددجویان کمیته امداد،گفت: بر اساس تصویب دولت میزان مستمری و حقوق پرداختی به مددجویان دو سوم حداقل حقوق دریافتی مردم عادی است و بر این اساس از سوی دولت ماهانه برای یک خانواده دو نفره ۲۱۵ هزار تومان، سه نفره ۲۸۹ هزار تومان و خانواده های سه نفره ۳۸۴ هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۴۱۶ هزار تومان پرداخت می شود و همچنین کمیته امداد نیز مانند گذشته علاوه بر این مبلغ برای خانواده یک نفره ۵۰ هزار تومان و ۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کند و در مجموع با در نظر گرفتن میزان یارانه هر خانواده، درآمدشان حدود دو سوم حداقل حقوق مصوب می شود.

فتاح به درآمد کمیته امداد از مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان درآمدها به نسبت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد گفت: بودجه ۳ ماه اول سال مصوب دولت صد درصد پرداخت شده که برای سه ماه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دولت ماهانه برای یک خانواده دو نفره ۲۱۵ هزار تومان، سه نفره ۲۸۹ هزار تومان و خانواده های سه نفره ۳۸۴ هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۴۱۶ هزار تومان پرداخت می شود و همچنین کمیته امداد نیز مانند گذشته علاوه بر این مبلغ برای خانواده یک نفره ۵۰ هزار تومان و ۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کند

فتاح درباره فروش سوهانک نیز گفت: بعد از دو سال و نیم توانستیم سوهانک را بفروشیم و ۱۹ دستگاه خواهان این ساختمان بودند که در نهایت دانشگاه آزاد با بالاترین قیمت که ۹۰۰ میلیارد تومان بود، سوهانک را خرید و متأسفانه با دولت نتوانستیم به دلیل قیمت پائین تر بودن آن معامله کنیم.

وی تأکید کرد: قرار بود هزار میلیارد تومان سوهانک به فروش برسد که ۹۰۰ میلیارد تومان فروخته شد و تمامی تخلفات زیربنایی و هزینه اخذ پایان کار و تغییر کاربری به آن اضافه و قرار شد خریدار آن را پرداخت کند.

فتاح با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قیمت فروش به امداد پرداخت شده است، یادآور شد: براساس قرارداد ظرف سه سال و در چندین قسط مابقی هزینه به ما پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: پول حاصل از فروش سوهانک را در صندوق امداد ولایت و برای پرداخت وام ضروری مددجویان سپرده گذاری می کنیم که ۳۰۰ میلیارد اولیه به این صندوق منتقل شده است و با توجه به مبلغ جدید طی سه ماه آینده در صندوق ولایت هیچ پشت نوبتی برای وام ضروری نخواهیم داشت و اقشار نیازمند و مددجویان می توانند وام ضروری خود را از صندوق دریافت کنند.

فتاح ضمن دلجویی از وزیر بهداشت گفت: در این معامله وزیر بهداشت از من رنجیده شد اما به دلیل اختلاف قیمت وزارت بهداشت برای سوهانک که ۷۲۰ میلیارد تومان بود، ما نتوانستیم سوهانک را به آنها بفروشیم و نهایتاً دانشگاه آزاد با ۱۸۴ میلیارد بیشتر از آنها موفق شد این ساختمان را خریداری کند.

رئیس کمیته امداد از تفاهم نامه با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه سه جانبه در طی سه ماه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان محروم کشور در طی سه ماه احداث می شود و مزیت این تفاهم نامه این است که برای ساخت واحدهای روستایی از هیچ وام دولتی و بنیاد مسکن استفاده نمی کنیم ضمن اینکه تمام خانه ها نیز ضد زلزله ساخته می شود.

وی همچنین تأکید کرد: در بودجه سال ۹۷، ۵۰ هزار واحد مسکونی را قرار است دولت و وزارت مسکن تکمیل کنند که ظرف دو روز گذشته آئین نامه آن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و به صحن می رود و بعد از تصویب و ابلاغ، اجرای آن به سرعت آغاز می شودو برای تکمیل این واحدها نیز از وام و کمک دولت استفاده نخواهیم کرد.

دانشگاه آزاد با بالاترین قیمت که ۹۰۰ میلیارد تومان بود، سوهانک را خرید و متأسفانه با دولت نتوانستیم به دلیل قیمت پائین تر بودن آن معامله کنیم

فتاح در مورد واحدهای مسکونی مددجویان زلزله کرمانشاه نیز تصریح کرد: در ۷ شهرستان کرمانشاه، سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده بودند که خانه هایی که ترک خورده بودند نیز به این آمار اضافه شد و در مجموع قرار شد ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در این استان تکمیل و تجهیز شوند که تمامی این واحدهای مسکونی از وام روستایی ۳۰ میلیون تومانی، شهری ۳۵ میلیون تومانی و ۵-۶ میلیون بلاعوض بهره مند می شوند.

رئیس کمیته امداد گفت: در سفر دو هفته قبل به کرمانشاه ۵۰۰ واحد را افتتاح کردیم و تا پایان مهرماه ۱۵۰۰ واحد دیگر را تحویل می دهیم و بقیه واحدها را نیز تا پایان سال تحویل مددجویان خواهیم داد.

وی یادآور شد: هیچ یک از مددجویان تحت پوشش ما در کرمانشاه، هیچ پولی برای منازلشان پرداخت نمی کنند و تماماً با کمک های مردمی و هزینه های امداد احداث خواهد شد.

هیچ یک از مددجویان تحت پوشش ما در کرمانشاه، هیچ پولی برای منازلشان پرداخت نمی کنند و تماماً با کمک های مردمی و هزینه های امداد احداث خواهد شد

وی به وام اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل توسعه روستایی، ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ پرداخت می شود و در مجموع ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال می دهیم که از این محل های اعتباری می توانیم در سال جاری به بیش از ۲۰۰ هزار نفر وام اشتغال اعطا کنیم که تمامی وام ها قرض الحسنه است و بدون نوبت پرداخت می شود.

فتاح در خصوص سخت گیری در پرداخت وام تأکید کرد: در گذشته برای پرداخت ۱۵ میلیون تومان ۲ ضامن نیاز بود اما براساس تفاهم انجام شده در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان را با یک ضامن پرداخت می کنیم و معوقات ما کمتر از دو درصد است و در کشور اول هستیم و اگر سخت گیری نکنیم برای خود مددجویان مشکلاتی ایجاد می شود.

وی افزود: در جشن رمضان امسال ۱۰۰ هزار حامی برای ایتام جذب شد و در حال حاضر تعداد حامی های ما به ۸۰۰ هزار نفر در کشور می رسد و به طور متوسط علاوه بر کمک های امداد، حامیان ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به هر یتیم کمک می کنند.

به گفته فتاح، در ماه رمضان ۱۰۰ میلیارد تومان فطریه جمع آوری شد.

رئیس کمیته امداد در خصوص ممنوعیت فروش وام اشتغال گفت: ممکن است افراد سودجویی وارد شوند و از این وام ها بهره ببرند که به آنها برخورد جدی می شود و در پرونده آن مددجو تجدیدنظر خواهیم کرد. بیرون از این نهاد ممکن است وام خرید و فروش شود اما در کمیته امداد ممنوع است.

فتاح در خصوص رفع فقر و اقدامات کمیته امدد گفت: در این خصوص در محدوده قانون عمل می کنیم و کمک های مردمی و دولتی نیز استفاده می شود. در سال جاری مستمری و کمک دولت در سه ماه به طور کامل پرداخت شد و مردم کمک های موثری داشتند و با توجه به اینکه شرایط نیازمندان سخت تر شده بیشتر کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در اشتغال ضعف داریم گفت: اشتغال باید رونق پیدا کند و بیشتر به آن توجه شود.

رئیس کمیته امداد در مورد تورم ماه های اخیر توضیح داد و گفت: مستمری ها ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است و ۳۰ هزار پشت نوبتی وارد چرخه حمایت شده اند که این روند ادامه پیدا می کند.

وی گفت: در خصوص رفع فقر و کمک به نیازمندان و اقشار محروم جلسات متعددی در دولت تشکیل شده به طوری که مسئولان نظام از نیازمندان غافل نیستند و ما نیز از بخش های تخصصی درخواست کردیم میزان تورم مددجویان را مشخص کنند.

طی دو سال و نیم گذشته ۱۵ درصد از تعداد خانوارهای تحت پوشش ما کم شده است و ۲۷۴ هزار خانوار از چرخه حمایت خارج شده اند

فتاح با تاکید بر اینکه دو سوم خانوار مددجویان ما زن سرپرست هستند، گفت: خوشبختانه طی دو سال و نیم گذشته ۱۵ درصد از تعداد خانوارهای تحت پوشش ما کم شده است و ۲۷۴ هزار خانوار از چرخه حمایت خارج شده اند.

وی در مورد سفرهای زیارتی مددجویان تحت پوشش تاکید کرد: ۱۸۰ هزار مددجو به سفرهای زیارتی قم، مشهد، عتبات اعزام شده اند که بخشی از هزینه سفر توسط خیرین تامین می شود.

به گفته رئیس کمیته امداد، سال گذشته ۳۵ هزار نفر در ایام اربعین به کربلا اعزام شدند که امسال نیز این روند ادامه پیدا می کند.

رئیس کمیته امداد در مورد اعتراض برخی از مددجویان برای خروج از پوشش کمیته امداد افزود: معاون حمایتی کمیته امداد در ابلاغیه ای به تمامی استان ها اعلام کرده که مجددا خانواده هایی که از چرخه حمایت خارج شده اند مورد بررسی قرار گیرند تا اگر اشتباهی رخ داده جبران شود.

مهر

700

کد خبر: 961957

وب گردی

وب گردی