دانشگاه بستر فرهنگ سازی در جامعه است

دکتر حامد زارعی: دانشگاه ها در شرایط کنونی و با توجه به نوع تهدیدات دشمن،باید از تکنولوژی های نوین، استفاده ی بهینه برده و از ظرفیت ابزارهای جدید ارتباطی، حداکثربهره مندی را داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای فرهنگی واحد ورامین-پیشوا وقرچک به ریاست دکتر حامد زارعی با هدف سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با تبریک ایام ولادت با سعادت شفیعه محشر و دخت موسی بن جعفر(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) پرداختن به امور فرهنگی را از مهمترین ضروریات و اجزاء لاینفک دانشگاه عنوان کرد وگفت: در دهه چهارم فعالیت دانشگاه و دورانی به سر می بریم که ضرورت دارد بحث فرهنگ بیش از هر زمان دیگری مورد تأمل ، درنگ و حمایت قرار گیرد. شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام می کوشند با استفاده از روش های نوین و پر نفوذ، مدیریت افکار عمومی کشور و خصوصاً جوانان را در راه نیل به اهداف خود هدایت کنند.

استفاده از روش های نوین در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد ورامین-پیشوا مهمترین خاستگاه انقلاب اسلامی را برآمده از مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب و ملت ما از گسترش فرهنگ اسلامی در منطقه و جهان هراسانند و باید در قبال توطئه چینی های آنان، از منظر فرهنگی به مقابله بپردازیم و از سلاح‌های فرهنگی استفاده کنیم.

حامد زارعی بسته شدن راه نفوذ دشمن را بررسی نقاط قوت و ضعف خود به صورت دقیق و تحلیلی عنوان کرد و افزود:اگر چه تا کنون تلاش‌های فراوانی در حوزه فرهنگ صورت گرفته است اما نباید فراموش کرد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و تحقق این امر در گرو ساماندهی ،هم افزایی و همکاری همه‌جانبه نهادهای فرهنگی است.

تشکیل کارگروه های ویژه مشورتی و حلقه های دانشجویی

سرپرست واحد ورامین-پیشوا و قرچک به استفاده از روش های نوین فرهنگی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه بر مبنای ارزش‌های اسلامی و دینی باید از ابزارهای نوین بهره گرفته و زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد. دانشگاه در شرایط کنونی و با توجه به نوع تهدیدات دشمن، باید از تکنولوژی استفاده ی بهینه داشته و از ظرفیت ابزارهای جدید ارتباطی استفاده حداکثری داشته باشد.

زارعی به لزوم تهیه خوراک فرهنگی قابل هضم ومؤثر برای جامعه دانشگاهی تأکید کرد و افزود: از آنجاکه ما در دانشگاه با اقشار و طیف های وسیعی از افکار و سلیقه های متنوع رو به رو هستیم، می طلبد تا با تشکیل کارگروه های ویژه مشورتی و حلقه های دانشجویی و با نهایت ظرافت و صرف دقت لازم به تهیه خوراک مناسب فرهنگی پرداخته شود.

دانشجویان محور برنامه های فرهنگی قرار می گیرند

وی با اشاره به منویات حضرت آقا در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی ادامه داد: در شورای فرهنگی اگر قرار به تصویب برنامه‌ای باشد برنامه‌ای انتخاب و تأیید شودکه بتواند طیف بیشتری از دانشجویان را پوشش دهد و از چنان جذابیت و کیفیتی برخوردار باشد که همه انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های موجود در دانشگاه را با خود همراه و همکار نماید.

وی افزود: باید با ایجاد تنوع و برنامه‌ریزی مناسب و به‌روز، دانشجویان را در اجرای برنامه‌ها با خود همراه کرد و به تعبیر دیگر تمامی امور برنامه ریزی و اجرایی را به آنها سپرد تا زمینه نشاط روحی و پیشرفت آنان و به‌تبع دانشگاه را فراهم کنیم.

حامد زارعی از پیگیری تشکیل حلقه های مشورتی که برآمده از بدنه اصلی جامعه دانشگاهی است خبرداد و افزود: دانشگاهی که دانشجو، محور امور و فعالیت های فرهنگی تحت نظارت دانشگاه قرار گیرد می تواند به پویایی و شکوفایی قابل توجهی دست پیدا نماید. حضور نمایندگان این حلقه های مشورتی در جلسات مدیران دانشگاه ضمن عزت بخشی به دانشجو، موجبات بالندگی و اعتلای مجموعه دانشگاهی را به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی واحد ورامین-پیشوا به انتظار امام راحل(ره)از جامعه دانشگاهی اشاره کرده و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران انتظار داشتند، دانشگاه باید کارخانه انسان سازی باشد نه فقط محل ایجاد مدارک بالای دانشگاهی.

سیداحمدحسینی تصریح کرد: در این کارخانه آدم سازی ، امور علمی،پژوهش و تحقیقات به عنوان مغز و امور فرهنگی به عنوان قلب تپنده انسان است که از اهمیت ویژه و غیر قابل کتمانی برخوردار است.

معاون فرهنگی واحدورامین-پیشوا ادامه داد: اعتقاد داریم مسئله فرهنگ باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرد چرا که جای فرهنگ در دانشگاه است و دانشگاه بستر فرهنگ‌سازی است.

حسینی با تبیین این مطلب که کارکرد دانشگاه فقط کسب علم و گرفتن مدرک نیست افزود: کار دانشگاه فقط تولید علم نیست و به تعبیری دیگر دانشگاه محل تولید انسان است. اگر انسان خوب و تأثیرگذاری تولید شود قطعا آن شخص علم مفید فایده ای نیزتولید خواهد کرد.


202

کد خبر: 961971

وب گردی

وب گردی