امید به بازگشت دانشگاه آزاد اسلامی به ریل اصلی انقلاب ایجاد شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: با تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است، امید به بازگشت این مجموعه بزرگ به ریل اصلی دانشگاهی ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در اردوی آموزشی تشکیلاتی بانوی مؤمن انقلابی با اشاره به تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از زمانی که تحولات جدید در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، امید به بازگشت این مجموعه بزرگ به ریل اصلی دانشگاهی ایجاد شده است و فعالیت های بسیار خوبی در بخش فرهنگی و سیاسی این دانشگاه شروع شده است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش اظهار داشت: امیدوارم با حضور تأثیرگذار شما این دانشگاه در بعد فرهنگی، سیاسی، علمی و پژوهشی جزء دانشگاه های برتر کشور باشد و در تراز آنچه ملت ما شایسته است، بتواند حرکت کند.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: برای آنکه بتوانیم مؤمن انقلابی را معنی کنیم باید به این عبارت آیت الکرسی توجه کنیم که می فرماید: «وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» یعنی مرحله اول ایمان، کفر به طاغوت است و مؤمنان انقلابی که در مسیر حق حرکت می کنند، هیچگاه زیر بار زور نمی روند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: کسانی که به دنبال خدا هستند و می خواهند زندگی انسانی و ایمانی داشته باشند، نمی توانند در برابر ظلم و فساد سکوت کنند و نسبت به مشکلات سایر مسلمانان بی تفاوت باشند.

وی گفت: برخی در واکنش به مشکلات مسلمانان جهان بی تفاوت هستند و می گویند که ما کاری با دیگران نداریم، حتی ما را متهم می کنند که با آمریکا و اسرائیل چه مشکلی داریم. گویا ما به سراغ آنها رفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: در نظر برخی از این افراد جای شاکی، متهم و جلاد عوض شده است، در صورتی که این آمریکایی ها بودند که به سراغ ما آمدند و ما در برابر آنها مقاومت کردیم. اما آنها به وسیله قدرت رسانه می خواهند اینگونه القا کنند که جمهوری اسلامی ایران کشوری تنش آفرین است. در صورتی که این آمریکایی ها هستند که از هزاران کیلومتر آن سوی خلیج فارس به منطقه ما آمدند و می گویند که این حضور برای منافع ملیشان است و به ما می گویند که حق ندارید بگویید که اینجا چکار می کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: آمریکایی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همه ادارات و حتی ارتش ایران حضور داشتند و سفارت آنها به محلی برای فعالیت های جاسوسی تبدیل شده بود. زمانی که دانشجویان ما لانه جاسوسی را تسخیر کردند، ما را ستمکار دانستند که چرا نیروهای ما این اقدام را انجام دادند.

وی گفت: عده ای در داخل معتقدند که آمریکا چون ابرقدرت است هر کاری که خواست می تواند انجام بدهد و می خواهند که ما با آنها سازش کنیم. اما نمی دانند که اگر ما در مقابل آمریکا تسلیم بشویم چه اتفاقی می افتد و آنهایی که تسلیم شدند در برابر این ذلت چه بدست آوردند.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: کشور ما سالها در دست آمریکایی ها بود، اما آنها برای ما چه دستاوردی داشتند. آیا ایران در آن زمان تولیدات علمی داشت و به تکنولوژی و فناوری دست یافته بود؟ این در حالی است که در آن دوران ایران در هیچ رتبه بندی علمی جهان جای نداشت. اما امروز از نظر علمی در بسیاری از رشته ها رتبه زیر 10 را بدست آورده ایم که این موفقیت به آسانی بدست نیامده است. بلکه در سایه استقلال و آزادگی جوانان ما تلاش کردند تا به این جایگاه برسیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: اگر براساس منافع دنیوی هم محاسبه کنیم، عزت و سعادت ما در گرو مقاومت و ایستادگی است. چرا که براساس وعده خدا اگر بایستیم، پیروز خواهیم شد، همانطور که چهل سال است ایستاده ایم و این وعده محقق شده است. قطعاً بعد از این هم ملت ما با تمام وجود خواهد ایستاد و آینده روشنی از آن جوانان کشور خواهد بود.

202

کد خبر: 961981

وب گردی

وب گردی