"ترامپ" در جیب" پوتین"

نشست روسای جمهور ایالات متحده و روسیه و عملکرد ضعیف دونالد ترامپ بازتاب های متفاوتی در میان سیاستمداران آمریکایی داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پس از نشست مشترک دو رییس جمهور ایالات متحده و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند، سیاستمداران آمریکایی از احزاب جمهوری خواه و دموکرات نظرات متفاوتی پیرامون این نشست داشتند. عده ای ترامپ را به خیانت و عده ای دیگر ضعیف و تسلیم در برابر باج خواهی رییس جمهور روسیه قلمداد کردند.
سناتور مک کین می گوید : "کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده پس از نشست هلسینکی میان "ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ"یکی از بدترین لحظه های تاریخ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست.

"پل رایان" رهبر حزب جمهوریخواه ایالات متحده به "دونالد ترومپ"هشدار داد متوجه باشد که: "روسیه متحد ما نیست."رایان بابیان این که "تلاش های ایالات متحده باید بر"حملات شرم آور روسیه" به دموکراسی آمریکا متمرکز شود،در بیانیه ای گفت: "هیچ گونه توافقی اخلاقی بین ایالات متحده و روسیه وجود ندارد که با آرمان ها و ارزش های اساسی ما خصمانه باشد."

از سوی دیگر"باب کوکر" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده اذعان کرد پوتین دراین نشست بسیار موفق تر از ترامپ عمل کرده است.

لیندزی گراهام، نماینده جمهوریخواه مجلس در توییتر، گفت: "رئیس جمهور ترامپ از فرصت استفاده کرد تا روسیه را برای مداخله در انتخابات 2016 سرزنش کند و هشدار جدی در مورد انتخابات آینده ارائه دهد. "جف فلیک" یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ با"شرم آور" خواندن نشست هلسینکی تصریح کرد: " هرگز تصور نمی کردم روزی برسد که ببینم رئیس جمهور ما با رئیس جمهور روسیه ایستاده و ایالات متحده درقبال تعدی به روسیه زیر سوال برود."
"نانسی پلوسی" رهبر اقلیت دموکراتیک در مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز گفت: "من از خودم هر روز می پرسم: روس ها دونالد ترومپ را از کدام جهت، شخصیتی، اقتصادی یا سیاسی می پسندند؟

"چاک شومر "رهبر اقلیت دموکراتیک سنا، ترامپ را متهم به رفتار "غیر مسئولانه، خطرناک و ضعیف" مقابل همتای روسیه ای خود خواند.

شومر گفت: "میلیون ها آمریکایی همچنان با تعجب می گویند تنها توضیح این عملکرد ضعیف ممکن است این باشد:" پوتین اطلاعاتی دارد که ترامپ ممکن است از آنها صدمه ببیند!"

شومر نوشت: "آمریکایی ها در تاریخ کشور خود رییس جمهوری را دیدند که از دشمن "آمریکا" حمایت می کند."

وی گفت: "این غیرمسئولانه و خطرناک است که رئیس جمهور ایالات متحده با پوتین در برابر مقامات انتظامی ایالات متحده، مقامات دفاعی آمریکا و سرویس های اطلاعاتی آمریکا برخورد می کند."

" جیمی گومز "از حزب دموکرات با خیانتبار خواندن عدم حمایت از ایالات متحده گفت: "ترامپ در حال فروش ایالات متحده به پوتین و روسیه است"

برنن نیز در توییتر خود با خیانتبار خواندن پاسخ های ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی اضافه کرد ترامپ نه تنها بد است، بلکه کاملا در جیب پوتین است.!

کد خبر: 961990

وب گردی

وب گردی