خروج نیروهای عراقی از کرکوک تکذیب شد

فرماندهی طرح موسوم به اعمال قانون در کرکوک ضمن تکذیب خروج نیروهای عراقی، بر ثبات وضعیت امنیتی در این استان مورد مناقشه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شارپرس، سرلشکر معن السعدی، فرمانده طرح "اعمال قانون" در استان کرکوک در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم و سایر سرویس های امنیتی مستقر در این استان نفت خیز و مورد مناقشه همچنان در مواضع خود حضور دارند و به صورت طبیعی و با هماهنگی عالی میان یکدیگر مشغول فعالیت هستند.

السعدی ضمن تاکید بر این که هیچ نیروی نظامی عراقی کرکوک را به سوی شهرهای دیگر این کشور ترک نکرده، خاطر نشان ساخت که اوضاع امنیتی این استان باثبات است و تمامی نیروها در راستای حفظ امنیت شهروندان تلاش می کنند.

در همین حال، بخش اطلاع رسانی لشکر واکنش سریع عراق نیز با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب عقب نشینی نیروهای لشکر از جاده ارتباطی میان بغداد و کرکوک، تاکید کرد که همچنان با پشتیبانی نیروهای حشد الشعبی، فرماندهی های عملیات صلاح الدین و دیاله و نیروی هوایی ارتش در این منطقه حضور دارند و تنها با فرمان حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عقب نشینی خواهند کرد.

این در حالی است که پیشتر برخی رسانه های محلی گزارش های مبنی بر عقب نشینی نیروهای نظامی از کرکوک با هدف استقرار در استان های شاهد تظاهرات اعتراض آمیز در جنوب و مرکز عراق منتشر کرده بودند.

کد خبر: 961997

وب گردی

وب گردی