هیات عراقی در راه عربستان

وزیر برنامه ریزی عراق اعلام کرد یک هیات عالی‌رتبه این کشور برای مذاکره جهت تامین انرژی مورد نیاز ازعربستان سعودی به زودی به ریاض سفر می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو نوا، سلمان جمیلی، وزیر برنامه ریزی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «در پی دستور حیدرالعبادی نخست وزیر عراق٬ جبار اللعیبی، وزیر نفت٬ قاسم الفهداوی وزیر نیرو٬ کاظم فنجان الحمامی وزیر حمل و نقل و برخی دیگر از مقامات و مسئولان عراق راهی عربستان سعودی می شوند.

وی افزود: «محور اصلی این دیدار تامین واردات برق مورد نیاز خود از عربستان سعودی و حل بحران ناشی از آن که سبب بروز تظاهرات در شهرهای مختلف کشور شده خواهد بود. در جده علاوه بر گفتگو در خصوص انتقال برق و نفت، در مورد حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی میان دو کشور نیز تبادل نظر صورت خواهد گرفت.»

مردم جنوب عراق از چند روز پیش تاکنون در اعتراض به قطع مکرر برق تظاهرات می‌کنند. این تظاهرات از بصره به استان های نجف، میسان، ذی قار، القادسیه، کربلا، بابل و بغداد پایتخت این کشور گسترش یافته است. به باور کارشناسان پس از پایان تروریسم اکنون برق به پاشنه آشیل جدید بغداد تبدیل شده است.

کد خبر: 962003

وب گردی

وب گردی