تمدید اجرای بخشنامه تغییر ساعت کاری ادارات تا پایان مردادماه

استاندار تهران گفت: احتمال دارد با ادامه روند افزایش دمای هوا و گرما بخشنامه تغییر ساعت کاری ادارات استان تهران تا پایان مردادماه تمدید شود.

به گزارش ایسکانیوز محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان تهران با بیان اینکه تغییر ساعت ادارات به معنای تغییر ساعت کاری ارائه خدمات نیست گفت: در جلسه ای با حضور وزیر نیرو ساعت اوج مصرف برق بین ١٣تا ١٦ اعلام شد.

وی افزود: براساس گزارش وزارت نیرو ؛٤ هزار مگاوات تولید برق از طریق سدهای کشور کم شده است و این برق به هیچ طریق جز صرفه جویی در مصرف برق قابل تامین نیست.

همه ادارات ملزم به رعایت بخشنامه دولت در تغییر ساعت ادارات هستند



استاندار تهران به مصوبه دولت در خصوص تغییر ساعت کار ادارات با هدف تغییر زمان اوج مصرف برق اشاره کرد وگفت: بخشنامه ای که به دستگاه های استان تهران ابلاغ شد همه دستگاه هایی که از برق استفاده می کنند را شامل می شود و به جای قطع برق صنایع و برق منازل تغییر ساعت ادارات در تهران از ٦ الی ١٤ و در شهرستان های استان از ٦.٣٠ الی ١٣.٣٠ با تنظیم دمای خنک کننده ها بر ٢٥ درجه تصمیم گیری شد و ارائه خدمات دستگاه ها پس از این ساعت باید با خاموشی وسایل سرمایشی انجام شود.

مقیمی با بیان اینکه با اجرای مصوبه دولت تاکنون ٣٠٠ مگاوات برق در تهران و ١٠٠ مگاوات در سایر شهرستان های استان تهران صرفه جویی شده است تصریح کرد: در بخشنامه ابلاغ شده به دستگاه ها آمده است برق اضطراری دستگاه ها پس از ساعت ١٤ قابل استفاده است.

استاندار تهران تاکید کرد: وزارت نیرو در تولید برق مشکل دارد و همه نیروگاه ها با تمام توان کار می کنند اینکه یک ساعت گرما را بیش از روزهای دیگر تحمل کنیم حداقل کاری است که می توانیم برای مردم انجام دهیم.

به گفته وی؛٥٠ اکیپ مأموریت بازرسی از نحوه مصرف برق در دستگاه ها و ادارات استان تهران را دارند.


مقیمی در پایان به دلیل همکاری و هماهنگی در خدمات رسانی حمل و نقل مترو و اتوبوسرانی از سوی شهرداری و آغاز فعالیت مهد کودک ها از ٥ صبح پس از اجرای طرح تغییر ساعت ادارات استان،تشکر کرد.

700

کد خبر: 962017

وب گردی

وب گردی