طعنه یک مهاجرستیز به یک مهاجرپذیر!

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که صدر اعظم آلمان، یک سیاستمدار سوپر استار بوده که با سیاست های مهاجرتی از میزان محبوبیت وی کاسته شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه ای با فاکس نیوز اعلام کرد که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، یک سیاستمدار سوپراستار بود که سیاست های مهاجرتی وی باعث کاهش محبوبیتش شده است.

ترامپ گفت:"سیاست های مهاجرت اروپا یک فاجعه است، مرکل در هر انتخاباتی بی نظیر بود. دونالد ترامپ همچنین تأکید کرد که این سیاست های مهاجرت برای فرهنگ اروپا مخرب است."

کشورهای اروپایی از سال 2015 به دلیل هجوم هزاران مهاجر و پناهنده به علت فرار از بحران و فقر از خاورمیانه و شمال آفریقا، در بحران مهاجرت شدید به سر می برند.

این در حالیست که ترامپ به دلیل سیاست های ضعیف مهاجرتی مورد سرزنش قرار گرفته است.

وی به تازگی به دلیل سیاست جداسازی کودکان از خانواده هایشان که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، مورد حمله قرار گرفته بود.

تا جایی که باراک اوباما انتقاد از سیاست مهاجرتی ترامپ را با طرح این پرسش که « آیا ما ملتی هستیم که خشونت علیه کودکان را قبول می‎کنیم؟» مطرح کرد.

طی ماه گذشته شهرهای مختلف آمریکا صحنه تظاهرات علیه سیاست های ترامپ بوده است این نارضایتی به کشورهایی که ترامپ به آن ها سفر کرد نیز کشیده شد و لندن و بروکسل شاهد این اعتراضات بود.

همه این نارضایتی ها در حالی وجود دارند که دونالد ترامپ بدون توجه به آن ها مرکل را مورد خطاب قرار می دهد و از کاهش محبوبیت وی سخن می گوید اما در این میان محبوبیت رییس جمهوری آمریکا چه می شود؟!

کد خبر: 962044

وب گردی

وب گردی