سازمان ملل پیگیر بازسازی غزه

سازمان ملل متحد می گوید که به موازات تلاش های سیاسی، تحکیم زیرساخت های اقتصادی در نوار غزه را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل متحد روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، قصد دارد به منظور ممانعت از انفجار وضع پیش آمده در نوار غزه با مقامات اسراییلی، فلسطینی و مصری به توافق برسد.

در این بیانیه آمده است: « در چارچوب پاره ای همکاری های بین المللی به منظور کاهش تنش و جلوگیری از درگیری های مسلحانه در نوار غزه برای مقابله با تنش ،جنایت، فقر و بیکاری رو به گسترش تا سقف 60 درصد، سازمان ملل متحد بر آن است تا به فوریت با گسترش اشتغال و توسعه اقتصادی در میان زنان و جوانان در طرح های مربوط به توسعه و معیشت پایدار اقدام کند.»
این بیانیه ادامه می دهد: « در همین چارچوب به منظور گسترش همکاری های صلح در خاورمیانه و نیز احیای قدرت فلسطینان در غزه "نیکولای ملادنوف "با گروه های فلسطینی، اسراییلی، مصری و سایر کشورهای منطقه همکاری های تنگاتنگی خواهد داشت.»

وی افزود: « همزمان با تلاش های سیاسی به منظور گسترش زیرساخت های لازم برنامه عمران ملل متحد ایجاد بیش از 2500 شغل ماهانه در مقطع فعلی است. »

تلاش های بی سابقه سازمان ملل برای اصلاح امور بین فلسطینیان در نوار غزه در بالاترین حد ممکن خود از سال 2014 رسیده است.

کد خبر: 962064

وب گردی

وب گردی