سرنوشت نرخ های مالیات  به دست وزیر اقتصاد رقم می خورد؟

معاون وزیر اقتصاد از احتمال کاهش نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد با این اقدام موافق هستند و ما مصمم به انجام آن هستیم البته نهایی شدن‌اش به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حسین میرشجاعیان حسینی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: در حال حاضر بنگاه های مختلف با مشکل نقدینگی مواجه هستند و کاهش نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی می‌تواند به حفظ بخش بزرگی از نقدینگی در داخل این بنگاه‌ها کمک کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: نظام وام دهی یا نظام بانکی ما مشکلات خود را دارد که در این راستا می‌توان به بحث انجماد دارایی اشاره کرد. لذا کاهش نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی می‌تواند بخشی از نقدینگی را در بنگاه‌های کشور حفظ کند.

او ادامه داد: آقای وزیر با این اقدام موافق هستند و ما مصمم به انجام آن هستیم البته با توجه به اینکه نیاز به مصوبه قانونی دارد، باید دولت و مجلس با آن موافقت کنند.

میرشجاعیان توضیح داد: شخص وزیر با کلیت کاهش نرخ مالیات بر اشخاص حقوقی موافق هستند ؛ ولی به هرحال این مساله آثار درآمدی دارد زیرا دولت بخش بزرگی از درآمد خود را از دست می دهد بنابراین باید ابعاد آن به طور کامل ارزیابی شود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: ولی از نگاه مجموعه وزارت اقتصاد این اقدام بسیار مفید خواهد بود.

میرشجاعیان در خصوص اینکه آیا این موضوع امسال به نتیجه می رسد، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

منبع : مهر

402

کد خبر: 962086

وب گردی

وب گردی