نگاه توحیدی باید در جامعه و دانشگاه حاکم باشد

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید نگاه توحیدی در جامعه و دانشگاه حاکم باشد تا از این طریق مسیر رشد و تعالی هموار شود و شاهد شکوفایی در همه عرصه‌ها باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، مراسم تکریم حجت الاسلام دکتر حمید محمودیان مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و حجت الاسلام سجاد نیکخو سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس در واحد دانشگاهی شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در این مراسم گفت:

توحید باید در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد و شریان پیدا کند و دانشگاه هم نباید از این موضوع مستثنی باشد، در دانشگاه‌ها ضمن تولید علم و پژوهش، به توحید هم پرداخته شود و حلقه‌های علمی را باید با حلقه‌های اصلی (قرآن، امامت، نبوت و...) که از توحید نشأت می‌گیرد، گره زد و نقطه موفقیت همین است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: نگاه توحیدی نگاهی است که خدا هدایتگر و همه کاره است. در نگاه توحیدی شکست، ناامیدی و عقب گرد وجود ندارد. این نگاه اگر در دانشگاه‌ها و عرصه مدیریتی برقرار شود، قطعاً گام های موثری در مسیر تعالی بر‌می‌داریم.

آیت الله علی شیخ موحد مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز خطاب به همه دست اندرکاران دانشگاه گفت: جاری شدن حقیقت علم در دانشگاه در گرو بیان حقیقت در همه موضوع‌هاست و علم را در جای خودش نگه دارید و شعار ندهید و حقیقت را بیان کنید، چرا که دانشگاه جایی است که باید حقیقت گفته شود و با بیان حقیقت به سراغ دانشجویان بروید و حقایق را فدای مسائل سیاسی نکنید.

حجت الاسلام دکتر حمید محمودیان حضور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را توفیق الهی دانست و گفت: دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه، دفتر دفاع از حقوق اسلام، مکان و پناهگاهی برای مسئولان، استادان و دانشجویان و... است و به فرموده مقام معظم رهبری، نهاد، حوزه در دانشگاه است و مسئول نهاد، نماینده این حوزه علمی است.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد نیکخو سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم طی سخنانی از همه دست اندرکاران دانشگاه خواست تا در جهت تحقق و توسعه باورهای دینی دانشجویان تمام توان و تلاش خود را بکار گیرند و به معنای واقعی در برقراری ارزش‌های اصیل اسلامی و آرمان‌های مقام معظم رهبری تلاش کنند.

202

کد خبر: 962109

وب گردی

وب گردی