انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام (ره) با فدراسیون صنعت نفت

جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری با فدراسیون صنعت نفت با حضور سید مصطفی حسینی مزینانی معاونت پژوهشی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین این واحد دانشگاهی با فدراسیون صنعت نفت با توجه به سنوات چهارساله خود در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: بحمدالله و با تلاش‌های بسیار موفق به اجرایی شدن چند پروژه مهم از تفاهم‌نامه‌های منعقده از جمله پروژه 3 دکل حفاری با صنعت نفت، تولید باکتری نفت خوار (برای مهار نفت در مواقعی که نفت در سطح آب پخش می‌شود)- تولید الکتروموتوربرای پمپ‌های درون چاهی_ تولید انواع پمپ‌های سرچاهی شروع مراحل تولید مته حفاری که اخیراً از سوی وزیر نفت به افتتاح رسید شدیم.

سعید قاضی مغربی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این واحد دانشگاهی بیان کرد: واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری همجوار با حرم مطهر و نورانی حضرت امام خمینی (ره) و حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) است. دارای ۳۰هکتار زمین با کاربری آموزشی، ۷ دانشکده مصوب، ۳۵۰عضو هیات علمی، ۲۵هزار دانشجو، سوله‌های مختلف و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی مجهز می‌تواند در زمینه‌های مختلف و پروژه‌های تحقیقاتی نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با در اختیار داشتن فضاهای بسیار مناسب، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی یکی از واحدهای بسیار بزرگ بین واحدهای دانشگاهی محسوب می‌شود و از جمله افتخارات این واحد تولید موج FM رادیویی کشور است.

دبیر کل فدراسیون صنعت نفت نیز با توجه به اهمیت و جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور گفت: وظیفه ما مطالعه صحیح موضوعات، تحلیل آن با رویکردی پژوهشی است و باید با تحقیق و پژوهش سناریوهای مختلفی را بسازیم و برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بهینه راهکارهایی را برای حل معضلات کشور ارائه دهیم.

داوود امیر احمدی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این توافق‌نامه زمینه ساز انجام مطالعه و پژوهش‌هایی باشد که کشور به آن نیاز دارد.

وی درباره مضرات تصمیمات سریع و هدف از تشکیل فدراسیون‌ها گفت: فدراسیون‌ها تشکیل شده‌اند که بلندنظرانه به مسائل بپردازند و فعالیت‌های ما تاکنون به نتایج مثبت و موثری دست یافته است.

رامبد باران دوست عضو هیات علمی واحد دانشگاهی یادگار امام(ره) با توجه به اهمیت وجایگاه ویژه پژوهشگاه صنعت نفت و اینکه این پژوهشگاه دارای بیش از سه چهار هزار شرکت زیر مجموعه است، افزود: امیدوارم این توافقنامه منشأ خیر و برکات فراوان علمی، پژوهشی وآموزشی برای طرفین باشد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری و دبیرکل فدراسیون صنعت نفت به امضای رئیس واحد و دبیر کل فدراسیون رسید.

کد خبر: 962117

وب گردی

وب گردی