ساخت دستگاه کارت‌خوان ایمن در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر

نخستین دستگاه کارت‌خوان با استفاده از ویژگی اثر انگشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر طراحی و تولید شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی مارانی دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر موفق به طراحی و تولید دستگاه کارت‌خوانی شده که کاربر آن می‌تواند با استفاده از ویژگی اثرانگشت خود به حساب بانکی متصل و از آن برداشت کند.

اکنون کارت‌خوان‌های موجود در فروشگاه‌ها در خارج از کشور تولید و با هزینه زیاد وارد کشور می‌شود علاوه بر این به دلیل قیمت بالای قطعات و نیازمندی به تعمیر و نگهداری و لزوم به‌روز شدن نرم‌افزار، نرخ خرابی این دستگاه‌ها بالاست.

همراه داشتن کارت بانکی برای استفاده از دستگاه‌های فعلی نیز ضروری است که همین امر خطر مفقود شدن کارت و رمز آن، پاک شدن اطلاعات روی کارت و انقضای تاریخ را به همراه دارد و حتی در مواردی موجب سوء استفاده، کلاهبرداری و خالی شدن حساب‌های بانکی مشتریان فروشگاه‌ها شده است.

با ساخت این دستگاه که قیمت آن به دلیل استفاده از قطعات قابل تأمین در داخل کشور بسیار نازل برآورد شده، همه اشکالات قبلی برطرف و این دستگاه با اطمینان و امنیت بالا، خیال خریداران و فروشندگان را در انجام فرآیند خرید و فروش راحت می کند.

آتا جهانگیر مشیدی استاد راهنمای این طرح پژوهشی با بیان به اینکه همه چرخه فعالیت این دستگاه در داخل کشور طراحی و اجرا شده به خبرنگار آنــا گفت: تعداد قطعات کمتر به کار رفته در طراحی این دستگاه و تعمیر و نگهداری آسان آن منجر به کاهش هزینه تولید آن شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر افزود: نحوه کار این دستگاه به سادگی و با ثبت اثر انگشت منحصر به فرد خریدار خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از ثبت اثر انگشت، خریدار می‌تواند به حساب بانکی خود دست یافته و شماره رمز آن را وارد کند و بقیه مراحل آن همانند دستگاه‌های کارتخوان فعلی است.

مشیدی اظهار کرد: قیمت این دستگاه یک دهم قیمت دستگاه‌های کارت خوان فعلی است و برای نخستین بار در کشور تولید شده و نحوه کار و فناوری آن در مدت 8 ماه کار مداوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر انجام شده است.

سرعت بالای انتقال اطلاعات، پرتابل و کوچک بودن دستگاه، دوام و عمر بالای قطعات به کار رفته در دستگاه، حذف هزینه صدور کارت، قابلیت قرار گرفتن در کنار کارت خوان‌های فعلی، کاهش قابل توجه هزینه‌های تعمیر و نگهداری به روزرسانی نرم افزار دستگاه از راه دور، حذف مراجعه افراد به شعب بانک‌ها و امکان حذف ماژول های حفاظتی کارتخوان از دیگر مزایای این دستگاه است.

با ساخت این دستگاه علاوه بر کمک به سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری، گام دیگری در راستای بی نیازی کشور از محصولات خارجی برداشته شد و تولید انبوه آن نیاز به حمایت شبکه بانکی و تصمیم مسئولان مربوط دارد.

کد خبر: 962118

وب گردی

وب گردی