صنعت پتروشیمی می‌تواند پذیرای بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری باشد

هم‌اکنون بیش از ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نوروززاده امروز چهارشنبه (۲۷ تیرماه) در نشست هیات مدیره پتروشیمی شازند گفت: دولت اکنون با هدف توسعه صادرات غیرنفتی به صنعت پتروشیمی توجه بیشتری دارد که نشان‌دهنده مزیت بالای این صنعت و ارزش افزوده بالای آن است.

او افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی همانند زنجیره‌ای پیوسته احداث شده، اما پس از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت هر واحد جدا شده و هر کدام بر اساس سیاست‌های خود پیش می‌روند که در برخی از واحدها دچار مشکلاتی مانند کمبود خوراک هستیم. بر این اساس باید تلاش کنیم اصل ۴۴ قانون اساسی اصلاح و مشکلات واحد‌های پتروشیمی حل شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اصلاح اصل ۴۴ به این معنا نیست که دولت سرمایه‌گذاری کند. دولت می‌تواند یک نماینده مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته باشد که با توان دولت در خدمت بخش‌خصوصی باشد.

نوروززاده تصریح کرد: درباره جایگاه این واحد تولیدی تاکید کرد این واحد یکی از مجموعه‌های کلیدی صنعت پتروشیمی است که تنوع محصولات و داشتن واحدهای تولیدی مختلف با لیسانس‌های متنوع مزیتی برای آن به شمار می‌رود.

او همچنین خواست تا یک ستاد مشترک بین واحد‌های تولیدی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل شود تا امکان احیای کارخانه‌ها به عنوان واحد‌های مستقل بزرگ در نقاط کشور ایجاد و زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر فراهم شود.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر دیروز همچنین از تجهیزات و دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی واحد اراک بازدید کرد و در جریان جدیدترین فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی با هدف دستیابی به فناوری‌های روزآمد دنیا حمایت می‌کند.

402

کد خبر: 962128

وب گردی

وب گردی