آزادسازی بلندترین نقطه درعا

ارتش سوریه و متحدانش کنترل تپه استراتژیکی را که مشرف به" بلندی‌های جولان" است، به‌دست گرفتند. ارتش سوریه روز دوشنبه ۲۵ تیرماه تلاش کرد با یک رویکرد تهاجمی بخش‌های باقیمانده جنوب غرب را از شورشیان بازپس گیرد. این تپه استراتژیک "الحاره" نام دارد.

به گزارش ایسکانیوز، وبه نقل از "رویترز"، تلویزیون دولتی سوریه گفت: "در دومین روز از عملیات نظامی نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها برای بازپس‌گیری آخرین مناطق تحت کنترل مخالفان در منطقه جنوب غربی سوریه، آنها توانستند تپه راهبردی «تل حاره» را که بر بلندی‌های جولان مشرف است، تصرف کنند." «سلیمان الخالدی»، در گزارش ۱۶ جولای خود برای رویترز نوشت، این تپه بلندترین نقطه در استان درعا محسوب می‌شود و روی آن یک پایگاه راداری بزرگ ضدهوایی ارتش سوریه قرار دارد که برای مقابله با اسرائیل ایجاد شده بود. این پایگاه در سال ۲۰۱۴ به‌دست مخالفان افتاده بود.

مخالفان می‌گویند، این منطقه طی چند روز گذشته توسط جنگنده‌های روسی و سوری به‌شدت بمباران شده است و ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در عملیات تازه خود به مرز اسرائیل نزدیک شده‌اند. یک منبع نظامی سوری هم به تلویزیون دولتی این کشور گفت: "نیروهای ارتش توانسته‌اند شهر مسحره را در ۱۱ کیلومتری مرز با جولان در استان قنیطره تصرف کنند. " ارتش اسرائیل از زمان آغاز پیشروی‌های اخیر نیروهای دولتی سوریه به سوی مناطق تحت کنترل شورشیان در جوار بلندی‌های جولان و مرزهای اردن در حالت آماده‌باش بوده است. اسرائیل نگران است که ارتش سوریه در این مناطق نیرو مستقر کند یا به نیروهای متحد خود اجازه دهد در نزدیکی مرز اسرائیل مستقر شوند. یک فرمانده میدانی سوریه گفت، ارتش سوریه بعد از حملات هوایی و توپخانه‌ای که منجر به هلاکت تروریست‌های النصره و فرار بقیه شد این تپه استراتژیک را پس گرفت. به گفته این فرمانده میدانی، ارتش سوریه همچنین روستاهای سملین، زمرین، تلتیها الشمالیه و الغربیه و منطقه خربه الملیحه واقع در مسیر دو روستای کفر شمس و عقربا در حومه شمالی درعا را پس گرفت. منابع ارتش سوریه می‌گویند ارتش دستاوردهای سرزمینی در استان قنیطره داشته است. جنگنده‌های روسی- سوری با بمباران مواضع شورشیان آنها را به عقب‌نشینی واداشتند. آنها یا باید به مناطق مخالفان می‌رفتند یا به استخدام شبه‌نظامیان دولتی درمی‌آمدند.

منبع:دنیای اقتصاد

کد خبر: 962134

وب گردی

وب گردی