درآمد 1.5 میلیارد دلاری روسیه از جام جهانی

شهروندان کشورهای خارجی که برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 به روسیه سفر کرده بودند، حدود 1.5 میلیارد دلار در این کشور خرج کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس پژوهش های انجام شده توسط بانک اسبربانک" روسیه، شهروندان کشورهای خارجی که برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 به روسیه سفر کرده بودند، حدود 1.5 میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده اند.

در زمان مشابه سال پیش نیز که بازی های جام کنفدراسیون های 2017 در این کشور در حال انجام بود، خارجی ها حدود 700 میلیون دلار هزینه کرده بودند. درآمد اصناف در خیابان "نیکولاس کایا" که به عنوان محبوبترین مکان توریستی برای شهروندان خارجی در روسیه به حساب می آید نیز در جریان انجام بازیهای جام جهانی، در مقایسه با زمان پیش از آن حدود 3 و نیم برابر افزایش یافته است.

البته در این تحقیق هزینه بلیط ها و رزرواسیون هتل ها محاسبه نشده است.

تخمین زنده می شود تعداد گردشگران خارجی که از شهرهای "مسکو"، "سنت پترزبورگ"، "سوچی"، "یکتاپرینبرگ"، "سارنس"، "روستوف"، "کازان"،" کالینینگراد"، "سامرا"، "ولگاگراد "و" نیژنی نووگورود" به عنوان میزبان بازی های جام جهانی روسیه بازدید کردند، تا 15 درصد و گردشگران داخلی نیز 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

کد خبر: 962137

وب گردی

وب گردی