60 شرکت شستا امسال واگذار می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا تا پایان سال ‌جاری خبر داد و گفت: 60 شرکت دیگر شستا تا پایان امسال واگذار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی ربیعی در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هریس، اظهار داشت: اینکه شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داشته باشند تا شستا و یا هر شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کند، امکان‌پذیر نیست، چون دولت به‌هیچ ‌عنوان بر اساس قانون نمی‌تواند سرمایه‌گذاری و یا بنگاه‌داری کند.

او در پاسخ به مطالبات مردم هریس در خصوص ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی، گفت: بودجه سال 1397 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی نهایی شده ولی تعهد می‌دهم سال آینده بودجه لازم برای ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان تخصیص یابد.

ربیعی، لازمه ایجاد تحولات توسعه‌ای در شهرستان هریس را تشکیل هسته‌ای از مرکز شهرستان با بهره‌گیری از جوانان و نخبگان ذکر کرد و افزود: اعتقاد دارم ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی‌ پاتوق انسان‌هایی باشد که به دنبال کار خیر جمعی هستند و در این پاتوق‌ها ایده‌ها بجوشد.

ربیعی خاطرنشان کرد: اگر استاندار آذربایجان‌شرقی تأیید کند که مسئولان محلی شهرستان هریس در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر عملکرد خوبی داشته‌اند ما نیز خرسند می‌شویم تا اعتبارات اشتغال فراگیر هریس را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ما در کشور در صادرات فرش مشکلاتی داریم، گفت: گروهی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مسائل، مشکلات، نقاط ضعف و قوت به آذربایجان‌شرقی اعزام می‌شوند تا موانع و مشکلاتی را که در حوزه‌های مختلف وجود دارد بررسی و برای آن راهکار پیدا کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ام عمده پیشرفت بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: پس از بازگشت به تهران از وزیر راه و شهرسازی، روند تسریع بزرگراه اهر – هریس – تبریز را که جزو مطالبات مردم منطقه است، پیگیری می‌کنم.

شهرستان هریس با حدود 70 هزار جمعیت در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 962173

وب گردی

وب گردی