جزییات مسمومیت  اهالی روستای بندپی نوشهر با آب آلوده

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه عامل اصلی مسمومیت مردم در نوشهر قصور دهیار و شورای روستای بندپی نوشهر در تامین آب آشامیدنی بوده است، گفت: تعداد مسمومان در نوشهر به 150 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا سیدرحیم سیدپور با اشاره به آخرین وضعیت مسمومان روستای بندپی بخش مرکزی نوشهر، اظهار کرد: با توجه به آزمایشات اولیه که انجام شد علت مسمومان اهالی، آلودگی آب آشامیدنی است و البته نتیجه قطعی این آزمایش تا فردا (جمعه) اعلام می‌شود.

وی افزود: شواهد موجود و بازرسی‌های انجام شده حاکی از آلودگی آب در یکی از چشمه‌های آبی بوده است که شورا و دهیار روستا به دلیل کمبود آب از آن استفاده و در این رابطه قصور کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تصریح کرد: آب روستا توسط چشمه‌ای در بالادست تامین می‌شد که وارد مخزن و منبع اصلی روستا می‌شود اما با کم شدن آب روستا در این چند روز شورا و دهیار اقدام به استفاده از چشمه‌ای دیگر که ظاهرا آب رودخانه‌ای بوده است، می‌کنند و آب آن را بدون بهسازی توسط لوله‌هایی وارد منبع اصلی روستا کردند.

سیدپور اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ تن با آب روستا مسموم شدند که ۱۱۰ تن به بیمارستان و مابقی به مراکز درمانی و کلینیک بخش خصوصی مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

تاکنون ۱۵۰ تن با آب روستا مسموم شدند که ۱۱۰ تن به بیمارستان و مابقی به مراکز درمانی و کلینیک بخش خصوصی مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعه کنندگان زیر۱۴‌سال بودند، گفت: این بیماران به دلیل پایین بودن سنشان تحت نظر بیشتری قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۵ نفر در حال حاضر بستری هستند، یادآور شد: تعداد مراجعان رو به کاهش است و نشان می‌دهد که بیماری در کنترل قرار گرفت.

سیدپور گفت: از شب گذشته کلرزنی مسیر مخزن انجام و مخزن لایروبی و امروز نیز دستگاه کلر زن نصب شد.

جوابیه روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی مازندران درباره آلودگی آب روستای بندپی نوشهر

روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد علت بیماری ویروسی مردم روستای بند پی نوشهر آلودگی منبع آب روستا بود.

به گزارش ایسکانیوز روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان مازندران با ارسال اطلاعیه درباره آلودگی آب روستای بندپی نوشهر و مسمومیت بیش از 100 نفر از اهالی این روستا واکنش نشان داد.

در این گزارش آمده است: روستای بندپی نوشهر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیست و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و علیرغم تلاش و درخواست شرکت از مسئولان روستا برای زیر پوشش قرار گرفتن، متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت.

اکیپ‌های فنی و کارشناسان کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با هماهنگی مرکز بهداشت استان در حال حاضر جهت کنترل کیفیت آب آشامیدنی و مدیریت بر تامین و توزیع آب به روستا اعزام شدند تا نسبت به نمونه برداری از آب، شستشوی مخزن ذخیره، خطوط انتقال وشبکه توزیع اقدام کنند.

مقرر شد تا ضمن کلرزنی آب، مدیریت بهداشتی موقت بر آب آشامیدنی روستا را برعهده بگیرند.

گفتنی است با توجه به خرابی و از کار افتادن دستگاه کلر زنی موجود، یک دستگاه کلرزنی نیز تحویل مسئولان روستا می‌شود.

700

کد خبر: 962211

وب گردی

وب گردی