افزایش تولید نفت در میدان یاران شمالی کلید خورد

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی گفت: برنامه نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان یاران شمالی با نصب نخستین پمپ درون چاهی (ESP) در چاه شماره 14 این میدان نفتی مشترک کلید خورد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ، آرش باقر زاده روز جمعه بیان کرد: در مسیر نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی یاران شمالی که با افت تولید روبه‌رو شده ، نخستین ESP در چاه شماره 14 این میدان نصب شده و پیش‌بینی می‌شود طی 10 روز آینده چاه، احیا و افزایش برداشت از آن امکان‌پذیر شود.

او گفت: این برای نخستین بار است که پمپ درون‌چاهی در یکی از چاه‌های مناطق عملیاتی غرب کارون نصب می‌شود.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی افزود: به منظور افزایش برداشت از این میدان، برای نصب پمپ‌های درون چاهی در 10 حلقه چاه یاران شمالی تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است تا در مسیر جبران افت تولید این میدان گام برداشته شود.

باقر زاده اظهار داشت: طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی با ظرفیت تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت 27 آبان ماه سال 95 افتتاح و پس از مدتی با افت تولید مواجه شد که به این منظور، استفاده از پمپ‌های درون‌چاهی برای افزایش مجدد تولید میدان در دستور کار قرار گرفته است.

میدان نفتی یاران شمالی در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری غرب شهر اهواز و در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هور‌العظیم در هویزه قرار گرفته است.

402

کد خبر: 962269

وب گردی

وب گردی