کتاب «سنگرهای پرفروغ» خاطرات استاد دانشگاه آزاد در دفاع مقدس منتشر شد

عضو هیأت علمی گروه حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، مجموعه‌ای از خاطرات جبهه خود را در کتابی با نام «سنگرهای پرفروغ» منتشر کرد.

ه گزارش ایسکانیوز، رمضان دهقان استادیار گروه آموزشی حقوق قضایی و یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس، مجموعه‌ای از خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس خود را در کتابی به عنوان "سنگرهای پرفروغ" منتشر کرد.

عضو هیأت علمی گروه حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان این اثر جذاب را در شش فصل نگاشته است. تاریخ‌نگاری کتاب در فصل نخست از بازه زمانی آغاز انقلاب اسلامی شروع شده و در فصل دوم خاطرات جاده خندق و مهران آمده است. فصل سوم به سختی‌های حضور در شلمچه پرداخته و تصاویر درخشانی از کربلای 4 و 5 را به روشنی و با ذکر دقایق توضیح داده است.

وی فصل چهارم را به عملیات نصر 8 تخصیص داده و با بیان زیبایی، مرصاد را به عنوان آخرین مرحله از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ترسیم کرده است. از نقاط درخشان کتاب، فصل ششم است که نگارنده با ضمائم نوستالژیک، تلاش کرده مستندات تصویری و نوشتاری را درج کند و از طرفی با دقت از یادواره‌های شهدا گفته و به شهامت و شهادت‌طلبی مردم روستای خود، طزره در 35 کیلومتری شرق دامغان هم اشاراتی داشته و تصاویر شهدای این منطقه را درج کرده است.

دهقان در گفت‌وگو با آنا، اظهار کرد: «جامعه امروز به بازخوانی روزهای مبارزه و دفاع در مقابل ظلم نیاز دارد و یکی از قوی‌ترین چاره‌گری‌های اجتماعی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، همین بازنگری دامنه رشادت‌های ملی جوانان این کشور است.»

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از وکلای مبرز شهرستان است خود را مدیون ایثار و ایمان شهدا می‌داند و با اشاره به رشادت‌های دایی شهید خود، رجبعلی دهقان، یادآور می‌شود: «دایی شهیدم تنها پسر خانواده بود؛ نوجوانی پاک‌سیرت و خداجو که با سابقه جانبازی باز هم راهی سرزمین‌های نور شد تا خود به نور مطلق رسید.»

وی از شهید مهدی گردویی یکی از نخستین شهدای دامغان که در پایه‌ریزی انقلاب اسلامی در این منطقه نقش اساسی داشت هم یاد کرد و گفت: «بنا به توصیه‌های رهبری و امام راحل، باید نام و یاد شهیدان را همواره در خاطر داشته باشیم و البته ایمان دارم که انقلاب اسلامی، مردم و رهبری معظم انقلاب در سایه معنوی شهیدان است که با بیرق ایمان در مقابل صهیونیست و اجانب ایستادگی کرده‌اند.»

سنگرهای پرفروغ با ویراستاری و صفحه‌آرایی مؤسسه فرهنگی ستارگان پرفروغ شهرستان دامغان و واپایش نهایی انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در 1000 نسخه به همت چاپ منصور دامغان به ارزش هر مجلد، 13 هزار تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر: 962306

وب گردی

وب گردی