هفدهمین جمعه راهپیمایی بازگشت در غزه

مردم در نوار غزه خود را برای برگزاری راهپیمایی که آن‌ را "هفدهمین جمعه بازگشت" نامیده اند آماده می کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هیات های مختلف فلسطینی از مردم شهرها، روستاها و اردوگاه های پناهندگان در نوار غزه دعوت کردند تا در راهپیمایی بزرگمخالفت با محاصره و اشغالگری رژیم صهیونیستی که در شرق نوار غزه برگزار می شود شرکت کنند.

در این فراخوان بازگشت به منازلشان را حق مردم فلسطین دانسته و اعلام شده که مشارکت در راهپیمایی ها یک راه برای فریاد زدن به تمام جهان است که حق بازگشت مردم فلسطین را نمی توان تحت هیچ شرایطی از آنها سلب کرد.

پیش بینی می شود که تظاهرات پس از نماز جمعه از اردوگاه های پناهندگان آغاز شود و تا ساعت 19:30 نیز ادامه پیدا کند.

فلسطینی ها از 30 مارس و به مناسبت 42 سالگرد روز زمین، در اعتراض به تحریم ها و اشغالگری رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه و این رژیم اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

سربازان اسرائیلی نیز به مردم غیرنظامی که به اشغالگری و اعمال تحریم غیرقانونی از سال 2006 بر ضد نوار غزه اعتراض دارند با گلوله های جنگی تیراندازی می کنند.

در "راهپیمایی بزرگ بازگشت" که از 30 مارس گذشته شروع شده تا کنون 137 فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و هزاران نفر زخمی شده اند.

در میان فلسطینی هایی که توسط سربازان اسرائیلی به شهادت رسیدند ، 2 روزنامه نگار و 2 تن از کارکنان بهداشتی نیز وجود دارند.

کد خبر: 962309

وب گردی

وب گردی