وزیر دفاع آمریکا: برای مقابله با روسیه لازم است «قانون بازدارندگی»  اصلاح شود

وزیر دفاع ایالات متحده می گوید به منظور کم کردن زمینه نفوذ روسیه باید در قانون اعمال تحریم ها بازنگری شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه به منظور کاهش نفوذ روسیه بربرخی کشورها خواستار کاهش پاره ای تحریمها در قبال دولی شد که از روسیه سلاح خریداری می کنند.

«ماتیس» در بیانیه ای با اشاره به ناگزیر بودن اعمال تحریم ها گفت: "روسیه باید بهای رفتار تهاجمی و بی ثبات کننده خود در اشغال غیرقانونی اوکراین را بپردازد."

قانون موسوم به " بازدارندگی از طریق اعمال تحریم " مصوبه کنگره آمریکا در سال 2017 قانونی برای اعمال تحریم های اقتصادی بر کشورهایی است که قراردادهای مربوط به خرید اسلحه از روسیه را دنبال می کنند.
«دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده، متن را علی رغم قول و قرارهایش مبنی بر بهبود روابط با روسیه به امضا رساند.

این قانون به سبب پاره ای ملاحظات در باب متحدانی همچون «هند» که ایالات متحده سال ها برای بهبود روابط با هند تلاش کرده بحث برانگیز مانده است. هند بزرگترین واردکننده تسلیحات نظامی روسی است و هم اکنون برای خرید سیستم هواپیمایی s-400 در حال چانه زنی با مسکو است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام همکاری های «واشنگتن» و «دهلی» در همین زمینه اضافه کرد: "واشنگتن با شرکایی همچون «هند» برای پیدا کردن راهکارهایی به منظور اجتناب از تحریم ها همکاری های لازمه را دارد."

کد خبر: 962368

وب گردی

وب گردی