فعالیت ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی در سطح دانشگاه های کشور

معاون فرهنگی وزارت علوم از فعالیت ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی در سطح دانشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت علوم، تفاهم نامه میزبانی دانشگاه اصفهان برای برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت، توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس دانشگاه اصفهان به امضا رسید.

در این مراسم، غفاری ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی را یکی از پر تعداد ترین، متنوع ترین و فعال ترین تشکل های فرهنگی خواند و اظهار داشت: جشنواره ملی حرکت که تجلی گاه فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی است یکی از رخداد های مهم معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است که سالانه دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در این رخداد بزرگ علمی جمع شده و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

وی افزود: در خواست های متعدد دانشگاه ها و همچنین دانشجویان برای میزبانی جشنواره نشان از علاقه مندی و تمایل دانشجویان و دانشگاه ها برای برگزاری و نقش آفرینی در این جشنواره است.

معاون فرهنگی وزارت علوم بر حضور سازمان های دولتی و مسئولان در جشنواره تاکید کرد و افزود: سعی خواهیم کرد از سازمان هایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش صنعت، آب، نیرو، مخابرات، بخش های اجتماعی و فرهنگی کمک و همکاری بگیریم تا این حلقه اتصال مجموعه های علمی تحقق یابد.

وی در خصوص فرآیند انتخاب دانشگاه میزبان گفت: به دلیل وسعت قابل ملاحظه جشنواره از نظر تعداد شرکت کنندگان و همچنین شرایط خاص مالی و اقتصادی کشور لازم بود که با دقت نظر و بررسی های دقیق اقدام به انتخاب میزبان شود وهمکاران ما در اداره کل امور فرهنگی بر اساس دستورالعمل موجود به بررسی مولفه های مورد نظر در دانشگاه های متقاضی پرداخته و در نهایت دانشگاه اصفهان به عنوان مناسب ترین گزینه انتخاب شد.

201

کد خبر: 962428

وب گردی

وب گردی