ارتقای کیفیت نظام آموزشی همگام با فناوری‌های روز دنیا

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقای کیفیت نظام آموزشی همگام با فناوری‌های روز دنیا را مهم‌ترین ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علمی و کاربردی، محمدحسین امید در مراسم رونمایی از سامانه ملی بازنگری برنامه‌های درسی و آموزشی دانشگاه که در سالن 9 دی سازمان مرکزی این دانشگاه در تهران، گفت: در راستای ارتقای کیفیت نظام آموزشی و همگام با فناوری‌های روز دنیا این سامانه به حول قوه الهی افتتاح می‌شود. الگوی تدوین این سامانه مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای آموزشی و مهارتی بازار کار، تجزیه و تحلیل شغلی و توجه جدی به انتقال فناوری روز دنیا با استفاده از مزیت‌های بومی است.

وی ادامه داد: تنوع، گستردگی و چابکی نظام برنامه­‌ریزی درسی این دانشگاه که می‌تواند در طی یک دوره تحصیلی بارها مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد و رشته‌های متناسب با نیاز بازار کار تدوین و یا رشته‌های فاقد متقاضی را منسوخ نماید از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی به روز از متخصصان و صاحب‌نظران حوزه شغلی، شناسایی نیاز بازار کار در حال حاضر و در آینده از دیگر مزیت‌های و اولویت‌های این بازنگری است.

لازم به ذکر است که دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر در بیش از 800 رشته تحصیلی و در حدود 600 مرکز آموزشی در سراسر کشور و با بیش از 400 هزار دانشجو به مهارت افزایی، کارآفرینی و انتقال فناوری به کسب و کار ملی خدمت ارائه می‌دهد.

گفتنی است دانشجویان، مدرسان، مدیران مراکز آموزشی تابعه و سایر علاقه‌مندان و صاحب‌نظران حوزه برنامه‌ریزی درسی و آموزشی می‌توانند در بازنگری دروس این دانشگاه مشارکت و همکاری نمایند.

ملی بازنگری برنامه‌های درسی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی که امروز از طریق ویدیو کنفرانس در سراسر کشور افتتاح شد، از طریق آدرس uast.ac.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

201

کد خبر: 962439

وب گردی

وب گردی