اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی  با حضور 64 معلم نخبه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی از حضور ۶۴ معلم نخبه در این رویداد علمی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی الهیار ترکمن در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی با حضور دانش‌آموزان نخبه زیست‌شناسی 70 کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران از سال ۱۹۹۹به عضویت المپیاد زیست شناسی درآمده و از آن زمان ۷۲مدال و چهار دیپلم افتخار کسب کرده است، گفت: امسال نیز تیم ایران با قدرت ظاهر شد و ۶۴معلم نخبه در این رویداد علمی حضور داشتند.

وی خطاب به شرکت کنندگان افزود: شما در مدت اقامت کوتاهتان متوجه، اصلی ترین خصیصه ایرانیان، مهمان نوازی شدید.

الهیار گفت: شما دانشمندان آینده و جوانانی هستید که آینده را به دست می‌گیرید. در هفته‌ای که گذشت صحنه علم شاهد رقابتی سازنده و پویا بین دختران و پسران دانشمند بود که امید است اثرات خوبی داشته باشد.

معاون توسعه مدیرت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از حضور نمایندگان علمی و فرهنگی ۷۰کشور دنیا در کنار خود خرسند بودیم و همه تلاش ما در جهت برگزاری کیفی این رویداد بود، گفت: ایران کشوری است که مهد ابن سینا، فارابی، زکریای رازی و جابر حیان بود که در توسعه علم بشری نقش ارزنده‌ای داشتند. امید است همین فرصت کوتاه یادگار خوب و خاطرات شیرینی برایتان ایجاد کرده باشد.

وی ادامه داد: المپیاد فرصتی برای تعامل، گفت‌وگو و دوستی است. دوستی بین کشورها محدودیت ها را از بین می‌برد. امید دارم این میزبانی بهانه ای شود تا شما دانشمندان آینده به تمام ویژگی های خوب انسانی مجهز شوید که مگر با صلح و نوع دوستی میسر نمی‌شود.

706

کد خبر: 962489

وب گردی

وب گردی