تیر انداز: دانشگاه آزاد اسلامی محل مناسبی برای تحصیل در رشته هنر است

بازیگر فیلم سینمایی «به وقت خماری» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی محل خوبی برای تحصیل در زمینه هنری برای دانشجویان است.

سیما تیرانداز در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، گفت: سینما و تئاتر در ایران نیازمند افرادی است که با تلاش و تمرین وارد این عرصه می‌شوند. چون خودم به صورت تجربی و آکادمیک این کار را یاد گرفتم در سال‌های فعالیتم دغدغه و مشغولیتم در کنار کار حرفه‌ای، تربیت بچه‌هایی بوده که بتوانند مثل یک بازیگر فکر کنند و روی صحنه عمل کنند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی محل خوبی برای تحصیل در زمینه هنری دانشجویان است. با این وجود، دانشگاه گزیده ای از اطلاعات را به افراد ارائه می‌دهد و این مطالب برای یک هنرمند کافی نیست و برای اینکه هنرجویان تجربه‌ی کار روی صحنه را داشته باشند، آموزش‌های جانبی کمک می‌کند که بتوانند روی صحنه بروند.

تیرانداز افزود: دانشجویان باید خودشان روی این آموزش‌هایی که از دانشگاه می‌گیرند، کار کنند. متأسفانه بچه‌های این نسل به خاطر تنبلی و عدم مطالعه‌ای که دارند، شاید آموزش‌های جانبی تلنگری برایشان باشد تا بتوانند خودشان را محک بزنند و تجربه‌ی خوبی کسب کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «به وقت خماری» اظهار کرد: در حال حاضر نمایش «بوتولیسم» را با کمک هنر جویانم از 25 تیر تا 26 مرداد همه روزه بجز شنبه‌ها ساعت 9 شب در سالن باران روی صحنه می‌برم. رده سنی بازیگران 18 تا 30 سال مدت یک سال آموزش دیده‎‌اند، تا چند وقت قبل قرار بود کار دیگری را روی صحنه ببریم، ولی به دلیل ایراداتی که به متن گرفته شد، ما مجبور به عوض کردن متن شدیم و در طول 4 ماه تمرین‌های فشرده‌‌ای داشتیم تا به زمان اجرا رسیدیم. این نمایش نوشته نوشین تبریزی و در مورد آسیب‌شناسی نسل جوان هست.

وی تصریح کرد: در دوره‌ای کار می‌کنیم که مخاطب نمایش بیشتر دنبال چهره و اسم است و این نمایش‌ها شاید چهره نداشته باشند ولی تلاش کردیم به صورت حرفه‌ای با هنرجویان کار کنیم و به صورت حرفه‌ای از آن‌ها توقع داشته باشیم. بازیگران این نمایش دانش آموختگان کارگاه «رهاسازی حس من» و «دوره بداهه پردازی» هستند و ما تلاش کردیم که یاد بدهیم چطور مثل یک بازیگر فکر کنند و مثل یک بازیگر عمل کنند.

سیما تیرانداز بازیگر تئاتر و سینما در سال 1349 در تهران متولد شد و از سال 1367 فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی کارهای درخشانی از جمله «سریال ستایش» را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

501

کد خبر: 962530

وب گردی

وب گردی