دانشگاه ها از برگزاری جشنواره‌های کم اثر و کارهای بی‌محتوا پرهیز کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم فعالیت‌های آزادانه اجتماعی فرهنگی در دانشگاه گفت: باید از کارهای بی‌محتوا و برگزاری جشنواره‌های کم اثر به‌شدت پرهیز کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی در نشست شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید براینکه محیط دانشگاه نباید امنیتی و بسته باشد گفت: دانشجویان این دانشگاه همه عضو خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و خط قرمز ها را به خوبی می شناسند و باید آزادانه به فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی بپردازند.

کریمی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی آن را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: پیش از اینکه به فکر کمک به مردم باشیم باید ابتدا به خودمان کمک کنیم تا انسانی شویم که به درد جامعه بخورد؛ تصمیمات منطقی و عاقلانه بگیرد و با ایجاد جاذبه در رفتارمان، افراد جذب دین و نظام شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های شهرستان‌ها به‌مراتب شرایط بهتری از دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان‌های آن دارند، افزود: اگر به دنبال کمک به محرومین هستید هیچ جا نیازمندتر از خوابگاه‌ها، دانشکده‌هایی که در کوچه‌پس‌کوچه‌ها قرار گرفتند و بیمارستان‌های دانشگاه نیست.

وی افزود: بسیاری از هزینه‌هایی که در شهرستان‌ها انجام شده، اثربخشی لازم را ندارد درحالی‌که بیمارستان‌های امام خمینی، شریعتی و مرکز طبی و سایر بیمارستان‌های دانشگاه با محرومیت مواجه هستند.

کریمی با تأکید براینکه با هزینه اضافی در دانشگاه مخالف هستم تصریح کرد: من به‌عنوان مسئولی که به‌اندازه سن شما دانشجویان، تجربه کارهای جهادی داوطلبانه دارد، احساس شما را به‌خوبی درک می‌کنم اما در شرایط کنونی که دانشگاه با محدودیت منابع مواجه است نمی‌توانیم هزینه مازادی داشته باشیم. لذا معتقدم باید از کارهای بی‌محتوا و کم اثر در حوزه‌های مختلف و برگزاری مراسم و جشنواره‌های کم محتوا به‌شدت پرهیز کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اخلاقی‌ترین کار در شرایط موجود را پرداخت حقوق کارکنان دانست و گفت: پرستاران و کارکنان جز اقشار زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند و حتی بسیاری از آنان از راه‌های دور می‌آیند تا به محل کار خود برسند لذا دانشگاه باید بتواند درجه اول حقوق آنان را پرداخت کند.

کریمی با اشاره به دغدغه‌های دانشجویان گفت: دانشجویان نخبه، دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند درحالی‌که این دانشگاه فضای فیزیکی مناسبی برای تحصیل آن‌ها در دانشکده‌ها و اقامت و زندگی آنها در خوابگاه‌ها ندارد. آیا این دانشگاه دچار محرومیت نیست و نیاز به اقدام جهادی ندارد؟

وی بابیان اینکه جنوب شهر تهران به خدمات اولیه و کمک بیشتری نیاز دارد، افزود: برگزاری اردوهای جهادی سرمایه اجتماعی ارزشمندی است که باید در جای مناسب صرف شود.

کریمی از اقدامات انجام‌شده در ستاد برگزاری نماز قدردانی کرد و گفت: از روسا و مدیران واحدهای مختلف بیمارستانی که در رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها تلاش خوبی داشتند تشکر می‌کنم.

در این نشست ابتدا نمایندگان انجمن اسلامی در سخنان پیش از دستور خواستار حمایت بیشتر از فعالیت‌های انجمن اسلامی، به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های این انجمن در دانشکده‌ها و رفع مشکل نشریات شدند.

سپس دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بخشنامه وزارت بهداشت درباره نحوه برگزاری اردوهای جهادی گفت: از این‌ پس محل برگزاری اردوهای جهادی از شهرستان‌ها به مناطق محروم استان تهران تغییر می‌یابد چرا که جمعیت بسیاری در حاشیه شهر تهران زندگی می‌کنند که متناسب با نیاز آنان ارائه خدمت صورت نمی‌گیرد.

وی بر ارتقا کیفیت اردوهای جهادی تأکید کرد و گفت: آنچه در برگزاری اردوها اهمیت دارد افزایش اثربخشی آن است لذا در حال پیگیری هستیم که اردوها به‌صورت مشترک با دانشگاه تهران برگزار شود تا مسائل فنی مناطق محروم نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر فعال‌سازی شورای فرهنگی بیمارستان‌ها، به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در انتخاب ائمه جماعات تلاش بسیاری دارد. همچنین در زمینهٔ تجهیز و زیباسازی فضای نمازخانه‌ها اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به بیان نتایج مؤثر اردوهای جهادی گفت: نتیجه فعالیت اردوهای جهادی در ۵ سال اخیر منجر به احداث ۳ مدرسه، ۳ مسجد و آب‌رسانی به ۱۹ روستا شده است. همچنین حدود ۱۰ هزار ویزیت عمومی و در همین حدود ویزیت دندانپزشکی انجام‌ شده است.

وی همچنین خواستار تداوم برگزاری اردوهای جهادی در شهرستان‌ها شد.

202

کد خبر: 962544

وب گردی

وب گردی