گوشت؛ قربانی  عید قربان می‌شود

رئیس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه ما قدرت برخورد قاطع با قاچاقچیان دام را نداریم  و تنها می توانیم کف بازار را رصد کنیم، گفت: اگر مسئولان با این معضل بزرگ قاطعانه برخورد نکنند، طی هفته های آینده  قیمت‌ها بازهم افزایش خواهند یافت.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص وضعیت قیمت گوشت در بازار، اظهار کرد: گوشت این هفته حدود 500 تا هزار تومان افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر قیمت در مغازه‌ها 47 تا 48 هزار تومان است و شقه ی بدون دنبه با قیمت پنجاه تا پنجاه و یک هزار تومان به مشتری عرضه می شود که این امر نشان می دهد قیمت گوشت نسبت به هفته ی قبل با روند افزایش نسبی مواجه شده است.

وضعیت تولید گوشت گوسفندی گفت: تولید بسیار پایین است آنچه که الان داریم متاسفانه قاچاق می شود در میادین دام کمبود را احساس می کنیم و همین باعث گرانی روز افزون شده است. همچنین تعیین نرخ دلار بر خوراک دام نیز تاثیر گذاشته و این امر سبب افزایش قاچاق شده است.

ملکی در خصوص پیش بینی قیمت گوشت گوسفندی با توجه به نزدیکی روز عید قربان و استفاده‌ی فراوان از دام سبک به این مناسبت، در روزهای آتی افزود: اگر با صادرات بی رویه ی گوشت گوسفندی برخورد جدی صورت نگیرد ما شاهد افزایش بیش از اندازه گوشت در بازار خواهیم بود به طوری که هم اکنون متاسفانه نهادهای ذی ربط نظارت های اصولی را انجام نمی‌دهند تا جایی که دام به صورت قاچاق از استان های غرب و جنوب کشور به عراق و ترکیه و امارات و قطر و ... صادر می‌شود.
رئیس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه ما قدرت برخورد نداریم و فقط می توانیم کف بازار را رصد کنیم، تاکید کرد: اگر مسئولان با این معضل بزرگ قاطعانه برخورد نکنند طی هفته های آینده قیمت‌ها بازهم افزایش خواهد یافت.
402
کد خبر: 962546

وب گردی

وب گردی