از سلبریتی های انصرافی تا حضور چشمگیر هنرمندان در دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس تاکنون بسترساز شکل گیری و پرورش افراد سرشناس در زمینه‌های هنری، ورزشی، ادبی، علمی و صنعتی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس تا کانون بسترساز شکل گیری و پرورش افراد سرشناس در زمینه‌های هنری، ورزشی، ادبی، علمی و صنعتی بوده است. در این گزارش قصد داریم تعدادی از افراد سرشناس در زمینه‌های مختلف را معرفی کنیم.

بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی نقش چشمگیری در پرورش استعداد های هنری داشته است و در دو دهه اخیر هنرمندان بسیاری در جامعه رشد کرده اند.

البته هنرمندانی هم در این لیست حضور دارند که تا میانه راه به جلو رفتند و به دلیل مسائل شخصی و خانوادگی موفق به ادامه تحصیل نشدند.

در گزارش دوم دیگر هنرمندان دانشگاه آزادی را معرفی می کنیم که در آن چهره های نام آشنایی را در آن مشاهده خواهید کرد:

کاوه سماک باشی

کاوه سماک‌باشی، زاده ۲۷ فروردین ۱۳۵۹ - تهران، بازیگر اهل ایران است. وی دارای مدرک مهندسی در رشته مکانیک بوده که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی است.

«ماهور» و «اشنوگل» از فیلم هایی سینمایی در دو سال اخیر بوده که سماک باشی در آن نقش آفرینی کرده است.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار، زاده ۱ فروردین ۱۳۵۶ در تهران، هنرپیشه سینما، نوازنده (گیتار، پرکاشن)، خواننده و مدل ایرانی است. اصالت او آذری و متولد تهران است. تا آخر دبیرستان فعالیت هنری نداشت. تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد. در سوم دبیرستان در کنکور دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک در واحد تهران جنوب قبول شد و رزرو کرد. در سال آخر به رشته تجربی رفت و به قصد رشته دندانپزشکی کنکور داد ولی قبول نشد و به همان رشته مکانیک رفت. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است.

محسن یگانه

محسن یگانه زاده ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۴ در گنبد کاووس خوانندهٔ سبک پاپ ایرانی است.محسن یگانه دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی بود که در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب تحصیل می‌کرد اما پس از گذراندن شش ترم به علت مشغله بسیار در حرفه موسیقی، از ادامه تحصیل انصراف داد.

عسل بدیعی

عسل بدیعی ،زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران و درگذشتهٔ ۱۲ فروردین ۱۳۹۲، تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. وی دانش‌آموخته علوم تغذیه از دانشگاه آزاد اسلامی است. فریبرز عرب‌نیا همسر سابق وی بوده‌ است.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست، زاده ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، بازیگر تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

مدرک تحصیلی وی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.

سیاوش خیرابی

سیاوش خیرابی، زاده ٢٩ آذر ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او با بازی در سریال آوای باران که از شبکه سه سیما پخش می‌شد، به شهرت زیادی دست یافت.

وی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت کرد. در سال ۱۳۸۶ در تله‌فیلم تلخون بازی کرد و با بازی در سریال ترانه مادری در سال ۱۳۸۷ به شهرت رسید. وی دارای لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد تهران است. اصالت سیاوش خیرابی تبریزی است.

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی، زاده ۲ مرداد ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی دارای دیپلم گرافیک و لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مهدی پاکدل

مهدی پاکدل، زاده سال ۱۳۵۹ در اصفهان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. وی دانشجوی انصرافی رشته گرافیک دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز است. مهدی پاکدل برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی است. او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم بنام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده‌است.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

طباطبایی از سال ۱۳۸۰ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ جوانی انتخاب شد.

زیبا بروفه

زیبا بروفه در سال ۱۳۵۴ متولد شد و دارای مدرک حقوق قضایی از دانشگاه آزاد است . او پس از بازی در کار تلویزیونی علی شوقیان در سال ۷۳ با عنوان خانه شلوغ بازیگری را به صورت جدی آغاز کرد و بعد از آن در فیلم مجموعه شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان ظاهر شد .

مریلا زارعی

مریلا زارعی برزی، اصالتا بویر احمدی زاده ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. مریلا زارعی فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی است.

بازی در فیلم دو زن یکی از شانس‌های بزرگ او بود. وی تا به حال با کارگردانانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا ، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی همکاری داشته‌است.

پس از آن بازی در واکنش پنجم، از دیگر نقش‌های وی می‌توان به بازی در فیلم سربازهای جمعه ساخته مسعود کیمیایی و شیار ۱۴۳ ساخته نرگس آبیار اشاره کرد که برای بازی در این دو فیلم موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر شده است.

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی(متولد ۱۷ مرداد۱۳۶۰) یک بازیگر ایرانی است. بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی , حضورش در فیلم پارک وی در سال ۱۳۸۵ چهره راو را شناخته تر کرد اما در اولین تجربه حضور خورد در تلویزیون با سریال فاصله ها در سال ۸۹ به شهرت و محبوبیت رسید.

فارغ التحصیل مهندسی عمران در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه می‌باشد. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود.

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان زاده ۱۳۵۹ در تهران بازیگر سینما و تئاتر ایران است. وی فعالیت خود را در سینما در سال ۱۳۸۲ با فیلم قدمگاه شروع کرده‌است. حمیدیان فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.وی همسر مینا ساداتی است.

یکتا ناصر

یکتا ناصر، متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی فعالیت در سینما را با بازی در فیلم ساقی شروع کرده‌است. برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و مین جشنواره فیلم فجر، برای فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»

مدرک تحصیلی وی رشته محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی است.

سیامک انصاری

سیامک انصاری(زادهٔ ۱۲ مرداد ۱۳۴۷ در تهرا) بازیگر و کارگردان ایرانی است.انصاری، زاده ۱۳۴۷ و به گفته خودش در ویژه برنامه نوروزی ۱۳۹۷ شبکه سه، اصالتی تهرانی دارد. او فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نمایش وتلویزیون از «دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی» (واحد تهران مرکز) است.

فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی زاده ۱۳۵۳ در همدان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل «رشته ادبیات نمایشی» از دانشگاه آزاد اسلامی است. سلطانی یک دورهٔ بازیگری را در سال ۱۳۷۱ و زیر نظر گلاب آدینه گذرانده‌ است. او بازیگری سینما را از سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد آغاز کرد.

هانیه توسلی

هانیه توسلی، زاده ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی نمایشنامه‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. از نخستین کارهایش در سینما حضور همچون سیاهی‌لشکر در سگ‌کشی بهرام بیضایی بود. با فاصلهٔ یکی دو سال تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن از «هفتمین جشن خانه سینما» (۲۲ شهریور ۱۳۸۲) گرفت. وی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

جواد خیابانی

جواد خیابانی، زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۴۵، کرج، گزارشگر و مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

او در حال حاضر مشغول گذراندن دوره های دکتری خود در دانشگاه آزاد اسلامی است.

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی، زاده ۳۰ بهمن ۱۳۶۶ مشهد، بازیگر سینما اهل ایران است. وی فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است.

ساعد سهیلی کار هنری خود را در ۱۴ سالگی با نقش کوتاهی در فیلم شب برهنه، به کارگردانی سعید سهیلی، آغاز کرد. همچنین فیلم‌بردار پشت صحنه در برخی از کارهای پدرش بوده است. ساعد سهیلی کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد را دارد.

501

کد خبر: 962652

وب گردی

وب گردی