طرح تشکیل وزارتخانه های انرژی و آب و محیط زیست رد شد

رییس کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از رد طرح تشکیل وزارتخانه های انرژی و آب و محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فریدون حسنوند، در تشریح دستورکار امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار امروز کمیسیون تشکیل وزارت "انرژی" و"آب و محیط زیست" بود که تعدادی از نمایندگان از ماه های قبل طرحی را تحت عنوان تشکیل وزارت "انرژی" و "آب و محیط زیست" تهیه کرده بودند که مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح طرح مذکور افزود: براساس این طرح بخشی از مسئولیت ها، ماموریت ها و کارهای وزارت نیرو در حوزه تولید برق و نیروگاه ها به وزارت نفت منتقل می شد و بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آب و منابع طبیعی و بخشی از وظایف سازمان محیط زیست به وزارت آب جدید یعنی همان وزارت نیروی سابق منتقل می شد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مختلف به کمیسیون انرژی دعوت شده و نظرات خود را درباره این طرح بیان و نمایندگان مخالف و موافق و طراحان نیز نظرات خود را عنوان کردند.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به نظر دولت درباره طرح تشکیل وزارتخانه های مذکور، یادآور شد: نمایندگان دولت با توجه به اینکه دولت هنوز اظهارنظر رسمی دراین خصوص نداشته مخالفت و موافقتی را عنوان نکردند و فقط به بیان مسائل کلی پرداختند.

او با بیان اینکه امروز در هیئت دولت بحثی پیرامون تشکیل این وزارتخانه انرژی مطرح است، افزود: مشخص نیست که آیا تشکیل این وزارتخانه به نتیجه می رسد یا خیر،اما درهر حال پس از اظهارنظر دستگاه های مختلف، مرکز پژوهش ها، طراحان و مخالفان و موافقان، کمیسیون به رد این طرح رای داد و تشکیل وزارت انرژی تایید نشد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح مذکور به کمیسیون های انرژی، عمران و کشاورزی به عنوان کمیسیون های فرعی ارجاع شده و کمیسیون اصلی برای بررسی این طرح کمیسیون اجتماعی است.

402

کد خبر: 962681

وب گردی

وب گردی