احمدی نژاد: من بی اطلاعم!

پس از گذشت 1 سال از رد صلاحیت رئیس دولت های نهم و دهم از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال 96، وی سرانجام به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،محمود احمدی نژاد امروز از دلایل رد صلاحیت خود از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار بی اطلاعی کرد! رئیس دولت های نهم و دهم، چند ماه قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اعلام کرده بوده که در این انتخابات شرکت نخواهد کرد و نامزد نخواهد شد.

نکته بسیار مهم این ماجرا سخنرانی رهبر معظم انقلاب در 5 مهرماه سال 95 است؛ ایشان در بخشی از سخنرانی درس خارج از فقه خود با اشاره به جلسه ای که با محمود احمدی نژاد داشته اند فرمودند: «یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم. خب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به نفع برادر مؤمن‌اش است باید به او بگوید دیگر.»

این سخنان نشان می دهد که مقام معظم رهبری از همان ابتدای کار مخالف حضور احمدی نژاد در این انتخابات بودند و به علت دوقطبی شدن کشور وی را از حضور در انتخابات نهی کردند.

23فروردین ماه سال 96 در دومین روز ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد به همراه اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در ساختمان وزارت کشور حضور یافت؛ شاید کمتر شخصی فکرش را می کرد که وی برای ثبت نام آمده باشد و ذهن ها همگی بر روی اعلام نامزدی حمید بقایی معطوف بود.

اما سرانجام احمدی نژاد بر خلاف نهی صریح رهبری مبنی بر عدم حضور وی، اقدام به ثبت نام در انتخابات کرد؛ در کنار احمدی نژاد، حمید بقایی نیز در انتخابات نام نویسی کرد.

اما بر خلاف انتظارات احمدی نژاد و رفقایش، صلاحیت وی و حمید بقایی از سوی شورای نگهبان برای نامزدی این دوره از انتخابات تایید نشد؛ این عدم تایید صلاحیت واکنش های مختلفی را در اردوگاه بهاری ها در پی داشت و این اتفاق به مذاق آن ها خوش نیامده بود.

همین موضوع نقطه عطفی برای آغاز حملات احمدی نژادی ها به نهادهای مرتبط با حاکمیت از جمله قوه قضاییه بود.

گفتنی است ،عباسعلی کد خدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه (10:10 دقیقه) در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دوقطبی شدن کشور دلیل اصلی عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد بوده است یا خیر می گوید: دلایل عدم صلاحیت بحث دوقطبی بودن نیست، بلکه بحث های دیگری است که به موقع اعلام می‌کنیم.

302

کد خبر: 962699

وب گردی

وب گردی