شورای امنیت روسای جمهور آمریکا و ایران را به خویشتنداری دعوت کرد

در پی تنش های لفظی دو روز گذشته میان روسای جمهور ایران و آمریکا، رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، طرفین را به کاهش تهدیدات لفظی و خویشتنداری بیشتر فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اولوف اسکوگ سفیر سوئد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از نگرانی خود در خصوص افزایش تهدیدهای لفظی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی رئیس جمهور ایران ابراز نگرانی کرده و طرفین را به کاهش این تهدیدات فراخواند.

رئیس شورای امنیت این موضع گیری را در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مقر این سازمان در نیویورک در خصوص تهدیداتی که رؤسای جمهور ایران و آمریکا نسبت به یکدیگر ابراز کرده‌ اند اتخاذ کرد.

اولوف اسکوگ که کشورش از ابتدای ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده گرفته است در این خصوص گفت: تهدیدات انجام شده میان ترامپ و روحانی نگران کننده است آنچه هم اکنون منطقه به آن نیاز دارد کاهش سطح تنش لفظی میان طرفین است.

سفیر سوئد ادامه داد: شورای امنیت فردا سه شنبه نشستی در خصوص خاورمیانه تشکیل خواهد داد و در آن تهدیدات واشنگتن و تهران نسبت به یکدیگر بررسی خواهد شد.

حسن روحانی پیش از این پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای همتای آمریکایی خود را به پیامدهای وخیم این اقدام تهدید کرد.

امروز رئیس جمهور آمریکا نسبت به تهدید مجدد کشورش از سوی رئیس جمهور ایران هشدار داد.

ترامپ در حساب شخصی خود در توییتر خطاب به رئیس‌جمهور ایران نوشت: اگر یک بار دیگر آمریکا را تهدید کنی با پیامدهایی مواجه خواهی شد که سابقه ای در تاریخ ندارد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست مشترک خود با سفرای ایران ضمن انتقاد از تلاش‌ های واشنگتن برای ایجاد مانع در صدور نفت ایران گفت: صلح با ایران صلحی حقیقی است و جنگ با ایران نیز از هر جنگی بزرگتر خواهد بود.

کد خبر: 962736

وب گردی

وب گردی