یگان ویژه، سرمایه ای ارزشمند برای کشور محسوب می شود

جانشین معاون تربیت و آموزش ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آموزش از کاربردی ترین ابزار تحقق اهداف و بهره وری سازمانی است،گفت: یگان ویژه مجموعه ای تخصصی، عملیاتی و توانمند از نیروهایی را در اختیار دارد که سرمایه ای ارزشمند برای کشور محسوب می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد علی آخوندی در بازدید از یگان ویژه استان آذربایجان شرقی، شناخت و تحلیل اثربخشی برنامه های آموزشی در حال اجرا اصلی مهم برای یک سیستم آموزشی موفق اعلام کرد و گفت: آموزش کارکنان در واقع نخستین عامل ایجاد و تضمین اثر بخشی است که اگر به درستی اجرایی شود، مبنای عینی‌تری برای برنامه‌ریزی و سایر فعالیت ها، فراهم ساخته و بازده مفیدی را در ماموریت ها نشان خواهد داد.

وی آموزش در یگان های ویژه را اولین مسئولیت فرماندهان دانست و افزود: آموزش و بهسازی باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و توانایی و مهارت بیشتر برای اجرای وظایف محول شده و در نتیجه موجب نیل به تحقق هدف های سازمانی با کارایی و ثمربخشی بهتر و بیشتر خواهد بود چرا که کاربردی ترین ابزار تحقق اهداف و بهره وری سازمان؛ آموزش است.

جانشین معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تحقق پلیس علمی و کارآمد را در بدنه ناجا،هدف ستاد کل نیروهای مسلح عنوان و بیان کرد: یگان ویژه نیروی انتظامی در بین سایر نیروهای مسلح از ماموریت های حساس و چالش برانگیزی برخوردار است لذا توجه به آموزش و تقویت و پرورش نیروهای کار آمد و متخصص در این مجموعه ضرورتی انکار ناپذیربوده و حفظ آمادگی، تقویت اعتماد به نفس و ارتقاء توان رزمی و عملیاتی مستلزم ؛تداوم و تکرار آموزش است.

سردار آخوندی آموزش را یک امر دائمی، مستمر، همه جانبه، اثر بخش، متداول و جاری خواند و تاکید کرد: آموزش یک اصل است که باید به آن توجه ویژه شود و آن چه باعث پیشرفت و توسعه می شود آموزش توام با استفاده از تجربیات است،پس تجربیات باید به کمک آموزش بیاید و در کنار آموزش مورد توجه همه قرار گیرد. آموزش ها نباید جنبه تئوری داشته باشد بلکه بصورت میدانی کار شده و به مهارت و حرفه گرایی تبدیل شود چراکه اهمیت دادن به مقوله آموزش ضمانت اجرای صحیح و موفقیت آمیز مأموریت هاست و سرمایه گذاری در امر آموزش نیروی انسانی، یقینا با افزایش بهره وری سازمان و تحقق اهداف آن همراه خواهد بود.

سردار آخوندی در پایان با اشاره به ارتقاء هرچه بهتر امنیت پایدار در سطح جامعه گفت: یگان ویژه مسئولیت بسیار سنگین و خطیری را برعهده دارد، این یگان در تمامی ماموریت های محوله موفق عمل کرده و رشادت های بزرگی را در چندین سال گذشته در برقراری نظم و امنیت وخدمات رسانی به مردم از خود نشان داده اند .

کد خبر: 962752

وب گردی

وب گردی