قائم مقام وزیر: مدیران مدارس، مهارت برخورد با «دانش آموزان افغانستانی» را آموزش می بینند

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و رئیس مدارس خارج از کشورگفت: مدیران مدارس که دارای دانش آموز افغانستانی هستند، باید مهارت های بین فرهنگی  در خصوص برخورد درست با دانش آموزان اتباع را آموزش ببینند.

غلامرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به آموزش مهارت های بین فرهنگی به مدیران مدارس در خصوص دانش آموزان افغانستانی،گفت: مدیران مدارسی که دانش آموز افغانستانی دارند، باید مهارت های بین فرهنگی در خصوص برخورد درست با دانش آموزان اتباع را آموزش ببینند.

وی گفت: در واقع این مهارت های بین فرهنگی سبب می شود تا مدیران بتوانند ارتباط و تعامل خوبی را با این افراد که از فرهنگ دیگری هستند برقرار کنند و لذا مدیران می توانند مدرسه را با توجه به تفاوتهای فرهنگی دانش آموزان بهتر مدیریت کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور افزود: زمانیکه یک مدیر از تفاوت های فرهنگی آگاهی داشته باشد در نحوه برخورد با دانش آموزان به مشکل برنمی خورد، در واقع شکل گیری برخی کشورها برگرفته از حضور چندین ملیت مختلف است مدیران مدارس این کشور باید تحت آموزش قرار بگیرند تا تفاوت فرهنگی سبب بروز مشکل نشود.

کریمی در ادامه گفت: والدین دانش آموزان ایرانی نسبت به حضور اتباع افغان در مدارس شکایت دارند، اگر مهارت های بین فرهنگی به والدین و مدیران آموزش داده شود دیگر با این نوع تنش های فرهنگی روبرو نمی شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 962775

وب گردی

وب گردی