ساداتی نژاد: مهم ترین وظیفه وزیر علوم «صیانت از حیثیت علمی کشور» است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بازرسی سرزده از تجهیزات علمی دانشگاه ها ناشی از عدم اقتدار وزیر علوم است .

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازرسی سرزده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تجهیزات علمی دانشگاه ها، گفت: وزیر علوم مهم ترین وظیفه اش صیانت از دانشگاه ها و حیثیت علم و فناوری کشور است که بعد از اجبار به پاسخگویی نسبت به بازرسی بازرسان آژانس از دانشگاه ها اظهار بی اطلاعی کرد.

عضو کمیسیون آموزش افزود: بی اطلاعی وزیر از چنین رویداد مهمی نشان از عدم قدرت و توانمندی این وزارتخانه است و وزیر علوم باید پاسخگو باشد که چرا اطلاعی در این زمینه نداشته است.

ساداتی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: جای تاسف دارد که وزیر وزارتخانه ای مثل وزارت علوم آنقدر اقتدار نداشته باشد که نداند در حوزه مدیریت اش چه اتفاقی افتاده و کمیسیون آموزش باید با این موضوع برخورد جدی داشته باشد تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی در پایان متذکر شد: امروز بعدازظهر در کمیسیون آموزش مجلس طرح استیضاح وزیر بررسی می شود و اگر استیضاح به تصویب برسد به صحن علنی مجلس می رود و وزیر باید به تمام کوتاهی هایش در دوره وزارت پاسخگو باشد. در صورتی که 10 نفر از اعضای کمیسیون آموزش طرح را امضا کنند، تقاضای استیضاح در هیأت رئیسه مجلس به طور جد پیگیری خواهد شد.

گفتنی است اُفت شدید علمی دانشگاه های کشور، عدم تحرک و پویایی لازم وزیر علوم برای اداره وزارتخانه، ضعف در رسیدگی به مدیریت ناکارآمد دانشگاه ها در استان ها، به کارگیری نیروهای بازنشسته و بی انگیزه در وزارتخانه علوم، عدم ساماندهی و بی برنامگی درباره تشکل های صنفی دانشجویی از محورهای تقاضای نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 962794

وب گردی

وب گردی