سرلشکر باقری: جمهوری اسلامی قدرت اعمال هرتدبیری را در تنگه هرمز دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت مسلط در خلیج فارس و تنگه هرمز همواره ضامن امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده و قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را نیز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در بیانیه ای از مواضع و گفتمان انقلابی و مقتدرانه رئیس جمهور کشورمان در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه با تاکید بر اینکه تاریخ پرافتخار ملت سلحشور، انقلابی و صلح دوست ایران حاکی از این است که این ملت آغازگر هیچ جنگی نبوده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار صلح و ثبات و آرامش در منطقه بوده و با ارتباط مناسب، دوستانه و برادرانه با کشورهای همجوار توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی خود را برای کمک به استقرار و استمرار صلح و دفع هرگونه تجاوز از هر نوع قرار داده و به عنوان قدرت مسلط در خلیج فارس و تنگه هرمز همواره ضامن امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده و قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را نیز دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزوده است: رئیس جمهور آمریکا با یک تصور کودکانه، باطل و محاسبات غلط که می تواند بدون تحمل هزینه بر ملت ایران فشار بیاورد، در تدارک تحریم های اقتصادی و نفتی جدید و توطئه های پنهان دیگر است، حال آنکه در صورت اجرایی کردن این تهدیدات، عملاً منافع خود و سرسپردگانش در هر گوشه از عالم را در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده است.

گفتنی است پیش از این حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهار کرده بود که اگر ایران نتواند نفت صادر کند هیچ کشور دیگری هم نمی تواند صادر کند؛ به گفته برخی کارشناسان این سخنان رئیس جمهور از بستن تنگه هرمز از سوی ایران در صورت اعمال تحریم های آمریکا حکایت دارد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی از مواضع رئیس جمهور در این خصوص حمایت کردند و آن را موضع نظام دانستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 962798

وب گردی

وب گردی