سلیمی: قانون «ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» شامل وزرا و استانداران نمی شود!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در اصلاحیه قانون برخی استثناها قائل شده اند، این استثناها شامل وزرا و معاونین آن ها و استانداران می شود.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل افرادی که در حال حاضر شاغل هستند نیز می شود یا خیر، گفت: بله این قانون شامل این افراد نیز می شود و باید پس از تسویه حساب از سمت خود کناره گیری کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر بسیار جوان بیکار در کشور داریم. این معنا ندارد که یک سری بازنشسته ای که سالیان سال مدیر کل در این کشور بوده اند، هم اکنون و پس از بازنشستگی باز هم سایر پست ها را اشغال کنند. در واقع باید اجازه دهند که جوانان بیایند و جای آن ها را بگیرند.

سلیمی تصریح کرد: ما ضمن این که از زحمات این افراد تشکر می کنیم، باید شرایطی را فراهم کنیم که آن ها مسئولیت هایی مانند مشاور داشته باشند. حتما لازم نیست که پست ها را اشغال کنند و عده ای خاص هم حقوق های نجومی بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: امیدواریم که این قانون بتواند مسیر را برای ورود جوانان به رده های مدیریتی هموار کند.

وی در پاسخ به این سوال که « آیا این قانون شامل برخی مسئولان مانند شهردار تهران که چند سالی است از بازنشستگی آن ها می گذرد هم می شود یا خیر»، اظهار داشت: متاسفانه در اصلاحیه قانون، برخی از استثناها را قائل شده اند که این استثناها شامل وزرا، معاونین آن ها و استانداران می شود که از نظر بنده نوعی ضعیف کشی اتفاق افتاده و به شدت با آن مخالفیم.

سلیمی خاطر نشان کرد : متاسفانه در حال حاضر 17 استاندار بازنشسته و 4 معاون وزیر بازنشسته داریم که این ها پست های حساسی را اشغال کرده اند؛ اما این حلقه مدیریتی باید شکسته شود.

302

کد خبر: 962802

وب گردی

وب گردی