خبر فروش سؤالات آزمون سمپاد صحت ندارد

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: فروش سؤالات آزمون  پایه هفتم مدارس سمپاد در بازار سیاه صحت ندارد و این موضوع را  تکذیب می کنم.

به گزارش ایسکانیوز، آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین قصد دارد از برگزاری آزمون های بیهوده و رقابت های ناامیدکننده جلوگیری کند، در همین راستا از برگزاری آزمون های پایه هفتم مدارس سمپاد جلوگیری شد.

امسال آموزش و پرورش به جای برگزاری آزمون های معمول، تست هوش برگزار می کند. 150 هزار دانش آموز برای شرکت در آزمون تست هوش مدارس سمپاد نام نویسی کردند، این آزمون 5 مرداد در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

چند روزی است که شایعاتی مبنی براینکه سؤالات آزمون در بازار سیاه به فروش می رسد و این موضوع باعث نگرانی افرادی که در این آزمون ثبت نام کردند، شده است. در این رابطه با سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌وپرورش به گفت و گو پرداختیم.

دکتر فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به شایعات مبنی بر فروش سؤالات آزمون در بازار سیاه، گفت: فروش سؤالات آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد در بازار سیاه صحت ندارد و این موضوع را تکذیب می کنم.

وی گفت: آزمون امسال، براساس سنجش هوش، استعداد و خلاقیت است، در واقع این کار سبب می شود تا هر فردی براساس استعداد خود وارد مدارس سمپاد شود.

تمام افرادی که برای این آزمون نام نویسی کردند می توانند از طریق سامانه hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه سنجش را دریافت کنند

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: آزمون تست هوش مدارس سمپاد 5 مرداد برگزار می شود، تمام افرادی که برای این آزمون نام نویسی کردند می توانند از طریق سامانه hoosh.medu.ir کارت ورود به جلسه سنجش را دریافت کنند.

وی در پایان گفت: امنیت این آزمون با مرکز سنجش است و این سازمان در انجام این امور تخصص دارد و جای هیچ گونه ناراحتی وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل است.

706

کد خبر: 962810

وب گردی

وب گردی