«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بسته خبری گروه دانشگاه ایسکانیوز است که در پایان هر هفته منتشر می‌شود.

گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) تهیه شده است.

افتتاح رسمی مجتمع دانشگاهی سوهانک (سه‌شنبه 2 مرداد)

بعد از کش و قوس های فراوان و جنجال خرید ساختمان میلیاردی کمیته امداد توسط دانشگاه آزاد اسلامی و اعتراضات پیرامون انتقال واحدهای تهران مرکزی به ساختمان سوهانک بالاخره این ساماندهی و یکپارچگی دانشکده ها در این واحد دانشگاهی با افتتاح رسمی مجتمع دانشگاهی سوهانک به ثمر رسید و دراین مراسم حجت الاسلام رجالی تهرانی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران معرفی شد.

تصویب دستورالعمل بومی «عفاف و حجاب» در دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان مردادماه (دوشنبه 1 مرداد)

دستورالعمل بومی این دانشگاه در موضوع عفاف و حجاب در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر فرهاد رهبر و حضور حجت الاسلام کلانتری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد بررسی شد. یکی از موارد مورد توجه در سند جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه است و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوبی درباره حجاب و عفاف در فضاهای عمومی از جمله دانشگاه‌ها دارد، علاوه بر این مصوبات، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز مصادیق پوشش‌های مناسب را ارائه کرده که این مصوبات و مصادیق پایه و اساس دستورالعمل بومی دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع عفاف و پوشش خواهد بود.

دستورالعمل بومی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عفاف و حجاب تا پایان مرداد به تصویب می‌رسد و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا شهریورماه فرصت دارند مقدمات اجرای این دستورالعمل را فراهم کرده و از ترم مهرماه اجرایی کنند. در واقع چنین دستور العملی نیاز واقعی فضای امروز دانشگاه ها است و شاید بتواند الگوسازی خوبی برای دیگر مراکز آموزش عالی دولتی درسراسر کشور باشد.

خوب های دانشگاه

یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان جهان با حضور ۲۳۹ کاراته کار از ۳۳ کشور در ژاپن برگزار شد. تیم ملی کاراته دانشجویان ایران با ترکیب ۱۸ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام شد که در پایان این رقابت‌ها در مجموع توزیع مدال‌ها با کسب ۱۰ مدال (یک طلا، چهار نقره و پنج برنز) به مقام نایب قهرمانی جهان رسید.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با درخشش خود سهم عمده‌ای از مدال‌ها را به خود اختصاص دادند. صالح اباذری دانشجوی سمای دانشگاه آزاد اسلامی اراک (طلا و نقره) ، مهدی خدابخشی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه (نقره)، یوسف نوروزی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک (نقره)، علی مسکینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه (برنز)، مهدی قراری‌زاده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (نقره) و مهدی رحیمی‌نژاد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان (نقره و برنز) را در این دوره از مسابقات به خود اختصاص دادند.

صالح اباذری دانشجوی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در تاتامی جام یازدهم دانشجویان جهان در کوبه ژاپن به هیچ حریفی اجازه خودنمایی نداد و در جدال بر سر کسب نشان طلا به مصاف دایکی آندو نفر سوم امیدهای آسیا از کشور میزبان بازی‌ها یعنی ژاپن رفت و او را نیز شکست داد و طلایی شد.

فعالیت واحدها در ایام تابستان / ترم تابستانی

دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد واحد شهرضا همچنان فعال در گرمای تابستان! دوره آموزشی تکنسین داروخانه با اعطای مدرک معتبر در این دانشگاه برگزار می شود که تا دهم مرداد ماه به صورت دو روز در هفته آغاز می شود.

یکی از سخت ترین قسمت های دانشگاه شاید ترم تابستانه باشد که برای بیشتر دانشجویان اگر ضرورتی نباشد ترجیح می دهند که اصلا ترم تابستانی برندارند بعضی از دانشجویان هم از این ترم به عنوان یک فرصت برای جبران دروس افتاده استفاده می کنند و دل به همین ترم تابستان دارند بنابراین توصیه ما به این دسته از دانشجویان این است که حداقل در شهریور ماه خوب درس بخوانند تا مجبور نباشند در این گرمای نفس گیر به دانشگاه بیایند. دانشجویان جان، از ما گفتن بود انتخاب باشماست. فرصت درس خواندن این ترم تابستانی را به ترم تابستانی بعد موکول نکنید!

اندر احوالات گرما در واحد تهران جنوب..

گرمای هوا در روزهای گذشته به بیشترین حد ممکن رسیده است، حالا تصور کنید در کلاس درس ویدئو پروژکتور هم لازم باشد، کار به جایی می رسد که برای خنک کردن دستگاه از باد کولر استفاده شود. هوا بس ناجوانمردانه گرم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 962823

وب گردی

وب گردی