گروکشی کره شمالی با اجساد سربازان آمریکایی

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد کره شمالی در ازای بازگرداندن اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره، درخواست پول نقد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، زمانی که رهبر کره شمالی با بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ کره 1950-1953 موافقت کرد، بسیاری این اتفاق را یکی از بزرگترین دستاوردهای نشست ترامپ قلمداد کردند.

مقامات آمریکایی انتظار دارند کره شمالی بقایای 50 سرباز آمریکایی را در هفته های آتی تحویل دهد اما روند مذاکرات میان طرفین حاکی از پیچیدگی‌های این فرایند است.

مقامات سابقی که در چنین پرونده‌هایی نقش داشته‌اند اعلام کرده اند کره شمالی در مقابل تحویل بقایا علاوه بر تنش در موضوع تسلیحات هسته‌ای و زرادخانه‌های موشکی درخواست پول نقد کرده است.

7700 سرباز امریکایی که در جنگ کره شرکت کرده بودند همچنان شناسایی نشده اند که 5300 تن از آنها در کره شمالی کنونی مفقود شده اند. ترامپ پس از نشست سنگاپور اعلام کرد که کره شمالی بقایای 200 سرباز مفقود را بازگردانده اما مذاکرات درباره تحویل بقایا به درازا کشیده است.

بیل ریچاردسون، دیپلمات سابق آمریکایی و باتجربه در مذاکره با کره شمالی گفت: کره شمالی‌ در حال استفاده از موضوع بقایای اجساد به عنوان برگ برنده خود است.

کد خبر: 962840

وب گردی

وب گردی