نصب دستگاه اندازه گیری جریان مواد در چند مرکز انتقال نفت منطقه تهران

با نصب اوروفیس فلنج ( دستگاه اندازه گیری جریان مواد ) در ورودی مراکز انتقال نفت ری / کن و ری / قوچک ، ایمنی خطوط لوله تا میزان قابل توجهی افزایش یافت.

به گزارش به نقل از روابط عمومی منطقه تهران ، علیرضا بیات رئیس نگهداری و تعمیرات خط درباره این خبر گفت : به منظور ارتقاء ایمنی خطوط لوله نفت و اندازه گیری شدت جریان مواد در سطح شهر تهران ، برنامه ریزی های دقیقی انجام گرفت که تصمیم گرفته شد به دلیل حساسیت های انتقال فرآورده ها از مبدأ ری و مقصد تأسیسات کن در شمال غرب و قوچک در شمال شرق پایتخت ، این عملیات اجرائی شود .

او افزود : پس از توقف ارسال مواد نفتی به کن و قوچک ، تخلیه ی خط و سپس برش لوله با همکاری واحدهای ترابری ، ابزار دقیق و بهره برداری مراکز مذکور در حالی با موفقیت انجام پذیرفت که این مراکز پیش از این فاقد فلومیتر و یا دستگاه اندازه گیری جریان مواد بوده اند .

او با اشاره به اهمیت این پروژه خاطرنشان ساخت : اندازه گیری جریان و یا میزان مواد ارسالی و مقایسه میزان جریان ورودی یا دریافتی در مراکز یاد شده به ما این امکان را می دهد تا از مقدار دقیق ارسال فرآورده ها از مبداء تا مقصد اطمینان لازم را کسب کنیم ، در غیر این صورت ما را نسبت به هرگونه کم و کاست ناشی از نشتی و یا رخدادهای دیگر در مسیر خط آگاه می سازد .

بیات تصریح داشت : این دستگاه به بهره بردار کمک می کند تا در هر لحظه مقدار مواد عبوری از خط را کنترل نماید و چنانچه در این مقدار تغییری ایجاد شود به واسطه آن از وضعیت و عملکرد دستگاهها و سلامت خط مطلع شود.

او عنوان کرد: نقش اصلی این اطلاعات در زمان پارگی خط است که از ریخت و پاش و هدر رفت مواد جلوگیری می نماید.

رئیس تعمیرات خط منطقه تهران در خصوص مزایای استفاده از این دستگاه گفت: دقت بالا ، عدم نیاز به کالیبراسیون، نصب آسان، امکان استفاده از آن در انواع فراورده های نفتی و ایجاد مشکلات کمتر در حین بهره برداری را می توان از مزایای فلومیتر برشمرد.

گفتنی است : فلو متر (flow meter) وسیله ایست که حجم مواد عبوری را نسبت به زمان اندازه گیری می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 962863

وب گردی

وب گردی