داوودی: می خواهم «نان، عشق و موتور 1000» جدید را بسازم

کارگردان فلیم «هزارپا» گفت: آنقدر بحران اقتصادی و اجتماعی مردم زیاد است که علاقه و کشش به ژانرهای  جدی‌تر وجود ندارد و مردم از فیلم‌های کمدی استقبال می‌کنند.

ابوالحسن داوودی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد فیلم هزارپا، گفت: حدود 18 سال بود که از سینمای کمدی فاصله گرفته و حتی قصد کرده بودم که وارد این جنس فیلم‌سازی نشوم؛ اما با توجه به اینکه فضای مشکلات مردم را دیدم احساس کردم اگر بخواهم به عنوان یک فیلمساز اجتماعی مصائب و مشکلات و دردهای مردم را در قالب فیلم بیاورم در حق‌شان ظلم کرده‌ام، آن هم در شرایطی که آن‌ها نیاز دارند اوقات فراغتی داشته باشند.

وی افزود: به نظرم درست نیست که مردم به سینما بیایند و تصاویر مشکلات خودشان را ببینند، به همین دلیل بود که وقتی فیلم نامه اولیه فیلم هزارپا به من داده شد، احساس کردم لازم است کمدی‌های بهتری برای مردم ساخته شود. بعد از 18 سال مجدد فیلم کمدی را شروع کردم تا شاید فضایِ سطح پایینی که برای کمدی پیش آمده، بهتر شود.

داوودی در مورد ساخت قسمت دوم «نان، عشق و موتور 1000» عنوان کرد: برنامه ساخت این فیلم همچنان در جریان هست و روی فیلمنامه‌اش کار می کنم و امیدوارم‌ در زمان مناسبی بتوانم ساخت این فیلم را شروع کنم.

وی در مورد استقبال مردم از فیلم‌های کمدی اظهار کرد: به نظرم آنقدر بحران اقتصادی و اجتماعی و گرفتاری‌های مردم بالا هست که علاقه و کشش به ژانرهای جدی‌تر وجود ندارد و مردم برای این ژانرها زمان نمی‌گذارند. مردم بیشتر سعی می‌کنند از سینما صرفاً به عنوان یک وسیله‌ی سرگرمی استفاده کنند و این هست که فیلم‌های کمدی دو ساعت از وقت مردم را پر می‌کند و دردها و گرفتاری‌ها را از یادشان می‌برد.

داوودی در مورد میزان فروش فیلم «هزارپا» عنوان کرد: من برآوردی از کل فروش فیلم ندارم، قطعاً هرچقدر تماشاگر بیشتر باشد، این نشانه‌ی ارتباط بهتری است که فیلم با تماشاگر برقرار کرده و من هم از این موضوع خوشحال می‌شوم.

وی در مورد استفاده‌ی مجدد از رضا عطاران و جواد عزتی در فیلم‌ها بعدی عنوان کرد: هیچ وقت صرف حضور آدم‌ها برایم مطرح نبوده است و انتخاب یک نفر در نقش بازیگر و حتی عوامل پشت صحنه باید در جایِ لازم، انتخاب درست باشد؛ بنابراین صرف اینکه از کسی بخواهم مجدد استفاده کنم، مطرح نیست، اگر نقش و موقعیت مناسب باشد باز این کار را خواهم کرد.

501

کد خبر: 962880

وب گردی

وب گردی