محمد علیخانی: افشانی  در شهرداری می ماند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامل شهردار تهران نمی شود.

محمد علیخانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح شامل شهردار تهران نمی شود؛ چرا که شهردار از لحاظ جایگاهی با یک وزیر همتراز است و بعید می دانم طرح منع بکارگیری نیروهایی بازنشسته شامل مهندس افشانی شود.

وی گفت: در واقع برای هر قانونی، تفاسیر مختلفی وجود دارد، قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس باید در شورای نگهبان مطرح شود تا نمایندگان بعد از بررسی نهایی درباره آن نظر نهایی را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه گفت: مهندس افشانی از زمانی که سکاندار شهرداری شده است، مسئولیت خود را تا این لحظه به خوبی انجام داده، خبری مبنی بر این که این قانون شامل شهردار می شود تا به امروز به دست ما نرسیده است، حال باید دید در آینده چه اتفاقاتی قرار است بیفتد.

گفتنی است که براساس گفته دیگر اعضای شورای شهر تهران اجرای این قانون شامل برخی از مدیران شهرداری می شود، تصویب این قانون اعتراضاتی را از سوی افرادی که در شرف بازنشستگی هستند به همراه خواهد داشت؛ چراکه با واگذاری پست و مقام به جوانان موافق نیستند، در غیر این صورت دیگر نیازی به طرح این قانون نبود. مدیرانی که دیگر از لحاظ جسمی و فکری برای پست های مدیریتی به ویژه مکانی مانند شهرداری مناسب نیستند و همچنان پافشاری بر ماندن دارند، امید است شهردار تهران بعد از اجرای این طرح مدیران جوان و شایسته را در پست های مختلف مدیریتی قرار دهد.

706

کد خبر: 962885

وب گردی

وب گردی