استیضاح یا برکناری «غلامی»  برای چه کسانی منفعت دارد؟

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: نوبخت از حوزه ی وزارت علوم چیزی بلد نیست و نمی توان او را در این وزارت خانه صاحب نظر دانست اما بحث جایگزینی هر وزیری را باید رئیس جمهور تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری چند وقتی است که با هجمه های رسانه ای و فشار برخی نمایندگان مجلس مکررا برای پاسخ به سؤال نمایندگان به بهارستان می رود.


روز گذشته نیز برخی نمایندگان غلامی را احضار کردند تا برای پاسخگویی به برخی سؤالات به مجلس برود و بر اساس شنیده های مجلس 2 هفته به وزیر علوم فرصت داده تا برای اقناع نمایندگان تلاش کند، فرصتی که شاید به منزله ی تهدیدی برای ارائه درخواست استیضاح جدی تر در صحن علنی مجلس باشد و وزیری که در اوج بی حاشیگی همواره مورد هجمه بوده است.

در همین خصوص منصور غلامى گفته است: «ناراحت نمی شوم که جزو گزینه های ترمیم کابینه باشم» او در گفت‌وگو با یک رسانه افزوده: «نه خودم قصد کنارگیری از دولت دارم و نه کسی حرفی زده است».

اما نکته ی قابل تأمل این است که در شرایط کنونی اقتصادی و ضرورت ترمیم تیم اقتصادی دولت بحث تغییر وزیر علوم نیز شنیده می شود بحثی که برخی در تحلیل آن گفته اند قرار است عضو تغییر یافته ی تیم اقتصادی دولت، سکاندار وزارت علوم خواهد شد.

روزنامه اعتماد روز دوشنبه مدعی شده بود: «رئیس‌جمهور لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تقدیم مجلس کرد. بر اساس لایحه دولت قرار است بخش تعاون از کار و رفاه جدا شود. اگر این تجزیه با موافقت مجلس انجام شود، نوبخت به عنوان وزیر تعاون معرفی می‌شود و ربیعی مدیریت وزارت کار و رفاه را عهده‌دار خواهد شد. در غیر این صورت شنیده‌ها حاکی است نوبخت جایگزین منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهد شد تغییری که تعجب همگان را دربر داشته است چون سخنگوی دولت هرگز تجربه ی کار در محیط وزارت علوم را نداشته است».

در همین رابطه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نوبخت از حوزه ی وزارت علوم چیزی بلد نیست و نمی توان او را در این وزارت خانه صاحب نظر دانست اما بحث جایگزینی هر وزیری را باید رئیس جمهور تشخیص دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 962892

وب گردی

وب گردی