برگزاری نشست شورای وزیران عربستان

روز گذشته  نشست هفتگی شورای وزیران عربستان با حضور ولیعهد این کشور که مدت ها عدم حضور و غیبت رسانه ای وی حاشیه ساز شده بود، برگزار گشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در حالی که بعد از حادثه الخزامی، « ملک سلمان» ولیعهد عربستان را کمتر در محافل عمومی و جلسات می دیدیم؛ پس از مدت ها، نشست هفتگی شورای وزیران این کشور روز گذشته با حضور وی برگزار شد.

این نشست در کاخ « سلام» جده برگزار شد و در آغاز جلسه بن سلمان به مراسم حج و حضور حاجیان در این کشور اشاره و توصیه های لازم را به کلیه نهادهای دولتی و غیردولتی انجام داد.
«عواد بن صالح العواد»، وزیر اطلاع رسانی عربستان پس از پایان این نشست، در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سعودی «واس» اظهار داشت: شورای وزیران در نشست خود گزارش‌هایی از تحولات منطقه و جهان را مورد بررسی قرار داد و امضای تأسیس شورای هماهنگی میان عربستان سعودی و دولت کویت را ستودنی خوانده و بار دیگر نسبت به روابط دوستانه‌ دو کشور و ضرورت تقویت آن، جهت تحقق منافع دو ملت تأکید کردند.

شورای وزیران همچنین از بیانیه‌ صادره از سوی وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای «جی بیست» در نشست «بوئنس آیرس» مورخه‌ ۲۱-۲۲ جولای ۲۰۱۸ میلادی از اهمیت استمرار تلاش‌های گروه جی بیست در حمایت از رشد قوی، شامل و فراگیر اقتصاد استقبال کرد.

این شورا بر اجرای اصلاحات برای تقویت افق‌های اقتصاد جهانی و استفاده از تکنولوژی مدرن در اشتغال زایی و پرهیز از آثار منفی آن و اهمیت سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و به ویژه در بخش خصوصی، تاکید کرد.

العواد افزود: «شورای وزیران همچنین از زحمات سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن در دور نگهداشتن کودکان از آثار ویرانگر جنگ در جهان تقدیر نموده و بار دیگر نسبت به حمایت خود از ساز و کارهای لازم جهت کاهش خسارت‌های انسانی تأکید کرد.

این درحالیست که عربستان سعودی خود با حمله به یمن کودکان بی گناه زیادی را به کشتن داده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

شورای وزیران در نشست خود، تصمیم رژیم صهیونیستی بر صدور قانون «دولت-ملت یهود» را محکوم نموده و آن را مخالف قوانین بین المللی و میثاق نامه‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل و چالشی جدی برای حل مسالمت آمیز درگیری‌های منطقه دانستند و از جامعه‌ جهانی خواستند با محکوم نمودن این تصمیم، موضعی جدی علیه سیاست‌های نژادپرستانه‌ رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

کد خبر: 962901

وب گردی

وب گردی