نصب موشک‌های کروز 1500 کیلومتری روی جنگند‌های سپاه

سردار حاجی‌زاده از نصب موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر روی جنگنده‌های سپاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم رونمایی از ۱۰ فروند جنگنده بمب افکن سوخو ۲۲ که به همت متخصصان نیروی هوافضای سپاه و شرکت‌های دانش بنیان داخلی، بهینه سازی شده و ارتقا یافته، گفت:‌ هواپیمای سوخو ۲۲ با وجود قابلیت‌های پروازی ممتاز همچون سرعت ۲ و یک دهم ماخ، ارتفاع پروازی ۵۰ هزار پا، به لحاظ برخی تجهیزات، به روز نبوده که با همت متخصصان داخلی ارتقا یافت و وارد ناوگان نیروی هوایی سپاه پاسداران شد.

حاجی زاده تصریح کرد: با این ارتقا، این جنگنده بمب افکن‌ها قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهپاد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

گفتنی است سامانه موشکی کروز، نوعی هواگرد بی‌سرنشین هدایت شونده‌است که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است؛ در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود در حالیکه موشک‌های دیگر از موتور راکتی استفاده می‌کنند.

موشک‌های کروز معمولاً تمام مسیر خود را در ارتفاع بسیار پائین (برای جلوگیری از تشخیص توسط رادارهای دشمن) و با سرعت تقریباً ثابت با سرعت مافوق صوت یا نزدیک به صوت طی می‌کنند. تفاوت موشک کروز با پهپاد اینست که کروزها فقط به عنوان یک سلاح استفاده می‌شوند و کلاهک جنگی بخشی از بدنه آنهاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 962904

وب گردی

وب گردی