لزوم توجه به انتقال دانش و تجربه و جانشین پروری در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر انتقال دانش و تجربه و حرکت به سمت جانشین پروری در صنعت پتروشیمی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز سه‌شنبه (دوم مردادماه) در سفر به ماهشهر در جشن فارغ‌التحصیلی نخستین دوره DBA و MBA دانشگاه صنایع و معادن ایران کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه بندر ماهشهر اظهار کرد: هدف از آموختن علم مدیریت، یافتن حل مسئله است. مدیر فردی است که بتواند راه‌حل بیابد و گذراندن این دوره‌هایی چنین هدفی را دنبال می‌کند.

او افزود: این دوره‌های آموزشی در محیط‌ های صنعتی با هدف تحقق فرهنگ جانشین‌پروری برگزار می‌شود به گونه‌ای که پس از پایان فعالیت مدیران هم‌نسل ما، مدیران جوان‌ و کارآزموده‌تر جایگزین شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد که همگان به این نتیجه رسیده‌اند که سرمایه اصلی ماشین نیست، بلکه انسان است، ما در گذشته فکر می‌کردیم که باید ماشین را حفظ کرد، اما واقعیت حفظ سرمایه‌ انسانی است.

نوروز زاده گفت: خوشبختانه در زمینه آموزش سرمایه انسانی در کشور کار بسیار عظیمی انجام شده است.

او اظهار کرد: گستردگی آموزش علم در کشور و تربیت سرمایه انسان‌ی سبب افزایش سطح کیفیت زندگی و همکاری‌های میان مردم می‌شود، امیدواریم با کمک سرمایه انسانی فرهیخته و کارآمد صنایع کشور به سمت تعالی هدایت شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امیدوارم به کمک سرمایه انسانی فرهیخته پاسخگوی زحمات استادان دانشگاه‌ها باشیم و بتوانیم در مسیر یافتن راه‌حل در مشکلاتی که داریم موفق باشیم و کشور را آن‌طور که شایسته مردم است اداره کنیم.

عبدالرضا غلامی، مدیر شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی نیز در این آیین با برشمردن اهداف این دوره‌های آموزشی، به راهبری موثر مجموعه‌های صنعت، طراحی و هدایت و رهبری تحول در سازمان‌ها پس از خصوصی‌سازی، توانایی درک روندها و برنامه‌ریزی برای مدیریت آینده، آشنایی با محیط کسب‌وکار جهانی، آشنایی با چالش‌های پیش‌‌روی صنعت پتروشیمی، توانایی دیدگاه راهبردی و بهبود سیستم، مهارت اجتماعی و ارتباطی و رویکرد نو رهبری سازمان اشاره کرد.

او گفت: این دوره برای نخستین بار در ماهشهر برگزار شد و ۲۸ نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فارغ‌التحصیل شدند.

در پایان این آیین از نفرات برگزیده اول تا سوم دوره MBA و DBA و همچنین علیرضا علوی تبار از استادان مطرح دانشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 962913

وب گردی

وب گردی