تسهیلات ارزان قیمت به بازنشستگان اعطا می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین گامی که برای حمایت از بازنشستگان برداشته ایم، پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید کالاهای اساسی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، زمان بازپرداخت این تسهیلات 2 ساله پیش بینی شده است.

او گفت: رقم این تسهیلات چهار تا پنج برابر حقوقی است که بازنشستگان دریافت می کنند و میزان سود این تسهیلات بسیار پایین است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جزئیات بیشتر درباره نحوه پرداخت این تسهیلات را در آینده ای نه چندان دور اعلام می کند.

** تجدید نظر در حقوق کارگران مطرح نیست

او در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه انجمن های کارگری بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران را با توجه به نوسان نرخ ارز مطرح کرده اند، آیا با این پیشنهاد موافق هستید یا خیر؟ اظهارداشت: ما به دنبال تثبیت قیمت ها و شیوه های دیگر برای حمایت از اقشار کم درآمد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجدید نظر در حقوق و دستمزد کارگران به هیچ عنوان مطرح نیست، اما کمک به افزایش قدرت خرید کارگران را با شیوه های دیگر دنبال می کنیم.

او افزود: البته تثبیت قیمت ها براساس ارز با قیمت 4200 تومان یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده دولت است.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا بار دیگر کالابرگ توزیع خواهد شد یا خیر؟ گفت: از این شیوه برای توزیع کالا استفاده نخواهیم کرد.

به گفته او، نخستین گام برای حمایت از بازنشستگان، پرداخت وام های کم بهره به منظور خرید کالاهای اساسی است که این رقم چهار تا پنج برابر حقوقی است که دریافت می کنند، اما میزان سود این وام بسیار پایین و مدت بازداخت 2 ساله دارد.

ربیعی یادآور شد: جزئیات بیشتر درباره نحوه پراخت این وام در آینده اعلام می شود.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: آمار نرخ بیکاری فصل بهار به تازگی منتشر شده که از کاهش یک درصدی بیکاری در کشور حکایت دارد.

او گفت: بهار امسال میزان جمعیت شاغل نسبت به سال گذشته 45 هزار نفر افزایش یافت.

او نرخ بیکاری در جمعیت 15 تا 24 سال را 28.3 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ کل بیکاری به 12.1 درصد رسیده که استان های چهارمحال بختیاری ، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بیشترین نرخ بیکاری را دارند و برنامه ها ی ویژه ای برای این استان ها تدارک دیده شده است.

ربیعی درباره تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز گفت: تاکنون چهارهزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح پرداخت شده و بیش از هفت هزار میلیارد تومان طرح به بانکهای عامل معرفی شده و از صندوق توسعه ملی نیز درخواست شد که 25 درصد از منابعی که برای اجرای طرح اشتغالزایی لحاظ شده، در اختیار بانکها قرار دهد.

او اضافه کرد: آثار اجرای طرح اشتغالزایی روستایی تا اوایل سال آینده خود را نشان خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه چرا طرح کاروزی نتوانسته در کشور اشتغال کافی ایجاد کند، گفت: بیش از220 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و دوره های مربوطه را نیز گذرانده اند، اما یک تصوری بود که یک میلیون نفر وارد بازارخواهند شد که این عدد صحیح نبود.

او گفت: پیش بینی شده بود که با اجرای طرح کارورزی 175 هزار نفر جذب بازار کار شوند که این اتفاق نیز رخ داد، اما نکته قابل توجه اینکه نباید انتظارات بزرگ داشته باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر: 962931

وب گردی

وب گردی