تلاش ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی

یکی از مسئولان ارشد ژاپنی اعلام کرد دریافت معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، یکی از اولویت‌‎های مهم دولت ژاپن است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل پایگاه اینترنتی پلاتس از توکیو، ریو مینامی، مدیرکل بخش نفت، گاز و منابع معدنی در وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، اعلام کرد این کشور برای دریافت معافیت زودهنگام از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تلاش می‌‌کند و این مسئله یکی از اولویت‌های مهم برای امنیت انرژی و تأمین نیاز پالایشگاه‌های داخلی ژاپن به نفت ایران است.

مینامی گفت: اصل مهم ما این است که معافیت قاطع دریافت کنیم؛ بهتر خواهد بود که این معافیت هرچه زودتر به دست بیاید.

او افزود: درخواستی از آمریکا دریافت کرده‌ایم که همه واردات نفت از ایران را متوقف کنیم، اما ما ایران را یکی از کشورهای بسیار مهم برای تضمین امنیت انرژی ژاپن می‌دانیم.

به گفته این مدیر ژاپنی، توقف همه صادرات نفت ایران سبب از دست رفتن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز از عرضه نفت جهانی می‌شود که نمی‌تواند هضم شود و سبب رشد شدید قیمت‌ها می‌شود که به سود هیچ‌کس نیست.

مینامی گفت: با توجه به این که ژاپن ادامه واردات نفت از ایران را بررسی می‌کند، ما قصد داریم این موضع را به آمریکا اطلاع دهیم و با آنها به تفاهم برسیم.

او با اشاره به کاهش واردات نفت ژاپن از ایران در سال‌های اخیر، اعلام کرد که این کشور باید از تحریم‌های آمریکا معاف شود.

واردات نفت ژاپن از ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ میلادی، به بیش از ۱۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسید.

سخنان مینامی پس از آن مطرح می‌شود که تاکاشی تسوکیوکا، رئیس اتحادیه نفت ژاپن، اعلام کرد پالایشگران این کشور از دولت می‌خواهند برای دریافت معافیت از تحریم‌های ایران با هدف ادامه واردات نفت در سطح کنونی مذاکره کند.

مینامی گفت: درخواست‌هایی از شرکت‌های ژاپنی داریم تا با آمریکا (درباره تحریم‌های ضد ایرانی) مذاکره کنیم؛ برای نمونه، این مسئله از برخی جنبه‌های سیاست امنیت انرژی و تأثیر بر شرکت‌های ژاپنی، اهمیت دارد.

تسوکیوکا پیش از این اعلام کرده بود با وجود پیش‌بینی تأثیر کوتاه مدت تحریم‌های ضدایرانی، پالایشگران ژاپنی قصد دارند از دولت این کشور بخواهند که به واردات ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 962932

وب گردی

وب گردی